Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Creative Cloud funkar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterEskilsson

Aktiv medlem
Efter uppgraderingtill Win 11, så fungerar vare sig Creative Cloud eller Photoshop. Avinstallation går inte och följdaktningen ej heller ominstallation. Provat logga ut/in vilket inte heller hjälper. Jag har prenumeration

Knepigt. Det finns inte många program som fungerar så dåligt som Creative Cloud.
Jag skulle prova med att stänga av brandväggen och se om något fungerar då. Nästa steg skulle kunna vara att gå till Adobe och ladda ner avinstallationsverktyg och avinstallera den vägen . I tredje hand blir det väl till att dra tillbaka en backup av systemet.
Om du orkar så kontakta Adobe och klaga. Du betalar pengar varje månad så det vore fint om deras komplicerade prenumerationsystem fungerade.

Adobes verktyg funkade. Tack för nyttigt tips, Jonas
Det var ju bra!
Det är intressant att det vanligaste problemet på Adobes supportsidor och forum för hjälp är att programmet inte fungerar, installations- och licensärenden och upprörda användare. Nog borde kunna få fram något bättre än det trasiga Cloudsystemet.

• Gilla
Reaktioner: Rgt
Det var ju bra!
Det är intressant att det vanligaste problemet på Adobes supportsidor och forum för hjälp är att programmet inte fungerar, installations- och licensärenden och upprörda användare. Nog borde kunna få fram något bättre än det trasiga Cloudsystemet.
Jag har använt Adobe CC i många år och aldrig upplevt några problem. Tvärtom, allt har funkat perfekt. Har jag bara haft tur, eller?

Jag har använt Adobe CC i många år och aldrig upplevt några problem. Tvärtom, allt har funkat perfekt. Har jag bara haft tur, eller?
Jag har samma erfarenhet men då är det Creative Cloud på Mac inte Win. Sedan kan man ha synpunkter på själva programmet men det har aldrig varit något tekniskt problem.

ANNONS
Götaplatsens Foto