Anders_Andersson
Aktiv medlem
Jag tänkte köpa ett beg Canonnhus, d-slr. Vad är EOS 10D för ett hus? Är det bra eller är ny 350D bättre?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Asson skrev:
Jag tänkte köpa ett beg Canonnhus, d-slr. Vad är EOS 10D för ett hus? Är det bra eller är ny 350D bättre?
Linmajon skrev:
Jag har båda kamerorna. De största fördelarna med 350D är att den är lätt och liten (lite för liten faktiskt...) och blixtsnabb att få igång utan fördröjning och att den skriver snabbt till minneskortet.
En fundamental nackdel är att den är ganska svår att tycka om på det sätt jag gillar min 10D. 10D är så otroligt mycket skönare att plåta med, när den tre sekunder efter påslag väl är redo...
Ergonomin, sökaren, displayen, slutarljudet är minst dubbelt på bra på 10D plus att den har en skön ratt baktill.
Jag har ännu inte utvecklat någon personlig kärleksrelation till min 350D, även om jag tycker bra om den...
Njä, tror inte det. Vad jag hört har den ingen räknare som håller reda på det, tyvärr men det kanske finns dolt i någon servicemeny..Asson skrev:
Vad är väll tre sekunder av ens liv när det gäller kärlek.
Vad bör man kolla efter på en beg 10D? Går det att kontrollera hur många exponeringar som den gjort?