Annons

Beställa ett Canon EF 70-200 mm f/2,8 L IS USM Kaisida?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej är det någon som har handlat något på Kaisida? Jag fick ett mail av en kompis som tipsade om den sidan.
Jag hade tänkt mig att beställa ett Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Telephoto Zoom Lens för 510 Euro. Det objektivet kostar typ det dubbla här i sverige, vilket gör affären intressant, men frågan är om man törs skicka efter den, då man inte känner sidan och företaget verkar ligga i Kina.

MVH Stefan

Hej är det någon som har handlat något på Kaisida? Jag fick ett mail av en kompis som tipsade om den sidan.
Jag hade tänkt mig att beställa ett Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM Telephoto Zoom Lens för 510 Euro. Det objektivet kostar typ det dubbla här i sverige, vilket gör affären intressant, men frågan är om man törs skicka efter den, då man inte känner sidan och företaget verkar ligga i Kina.

MVH Stefan

har ingen erfarenhet av sidan men 510 euro är ju iofs bara en 4:e del av vad det kostar i sverige (5100 ish mot ca 23k ish ..)vilket skulle göra mig mycket misstänksam.. men om du beställer vill jag gärna veta hur det gick för dig men som sagt jag är mycket skeptisk till det priset :)

jag tror att det är version ett av den optiken som de säljer. och den går på japanphoto för 18-19k men det verkar fortfarande som ett skumt bra pris.

priset stämmer säkert men vetefan om jag vågat .Kan bli problem om man får ett skadat objektiv o lösa det

Fanns ju en hel del kul saker där....men vågar man? Och vad händer med de praktiska detaljerna som tull och moms.

Söker man runt lite på valfri sökmotor förstår man ju snart att det är en scam.
Norton upptäcker dock inget skumt alls på dess onlinetjänst vilket är lite udda.

Om det är på riktigt så skulle det innebära att Canon har enorma vinstmarginaler på vissa marknader och på andra kan de sälja prylarna för hälften. Visserligen anpassas priser efter marknaden i resp länder, men det är är nog uppenbart inte på riktigt. Mindre chans än att vinna på lotto, testa, men det är inte synd om dig om du förlorar pengarna, för det kan man nästan förutsätta.

Den här kommentaren kommer från McAfee:s site advisor. "Fake-storefront scam site. This spam-advertised fake e-commerce site is one of a number of sites run by this scammer."

Du hittar inte sådana fantasipriser i Kina på plats. 30-40 % ner kanske men inte så mycket mer för nya riktiga grejor. För kopior eller stulna grejor kan 25% låta rimligt men vem vågar köpa det från Kina?? Mitt råd är att låta bli.

Om det är på riktigt så skulle det innebära att Canon har enorma vinstmarginaler på vissa marknader och på andra kan de sälja prylarna för hälften. Visserligen anpassas priser efter marknaden i resp länder, men det är är nog uppenbart inte på riktigt. Mindre chans än att vinna på lotto, testa, men det är inte synd om dig om du förlorar pengarna, för det kan man nästan förutsätta.

Du hittar inte sådana fantasipriser i Kina på plats. 30-40 % ner kanske men inte så mycket mer för nya riktiga grejor. För kopior eller stulna grejor kan 25% låta rimligt men vem vågar köpa det från Kina?? Mitt råd är att låta bli.

Tack för alla svar. Det känns som att jag har blivit stärkt i min övertygelse att inte beställa objektivet därifrån.
MVH

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto