Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bildöverföring

Produkter
(logga in för att koppla)

vette

Medlem
Jag har nu efter en resa 2500 bilder i hustruns Mac. Finns det något enklare sätt att föra över dessa filer till min PC än att bränna dom på CD och sedan ladda in dessa?

Jag har dom i ett trådlöst nätverk hemma. Skall man göra några inställningar på Macen och/eller PC:n. Behövs någon ny programvara?

Jag är inte så påläst på Mac, så jag vet inte om det behöver göras något speciellt där, men på windowsburken så kan du högerklicka på en mapp som du skapat för bilderna, välja "dela ut" och göra en utdelning. En mac borde klara av att se resurser utdelade i windowsnätverk, men jag vågar som sagt inte svära på det. Men om så är fallet borde du kunna göra en sökning på nätverket med mac:en och få upp mappen du delat ut och sedan föra över bilderna.

Om du inte redan gjort det, så se till att ditt trådlösa nätverk inte är tillgängligt för alla.

Är det inte bra att bränna bilderna på cd i vilket fall som helst?

När min fru och jag kom hem från fjärran land i september med bortåt 1000 bilder var att bränna ner alla bilder på cd det första jag gjorde innan jag ens började titta på dem.

ANNONS
Götaplatsens Foto