Annons

Bildarkiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Jag funderar på att skapa ett bildarkiv online som jag kan visa intresserade som vill se/köpa mina bilder. Det ska vara ett stängt arkiv och man får bara tillgång genom lösenord. Jag är villig att betala en slant. Helst ska jag kunna ladda upp bilder direkt från Lightroom till arkivet. Troligtvis vill jag kunna spara högupplösta bilder där så den som är på plats ska kunna ladda hem dem direkt. I de bästa av världar ska man kanske kunna se både hög- och lågupplösta bilder där.

Någon som har ett bra förslag på tjänst?
 
Senast ändrad:

Falumas

Aktiv medlem
Vill du sälja bilderna helt själv eller vill du att någon annan säljer bilderna åt dig?

Om du låter någon annan sälja bilderna åt dig får du dock titta på vem som säljer mest och hur mycket den som säljer bilden åt dig behåller själv.
En som i princip inte behåller något själv som ingen känner till och tittar på genererar förmodligen mindre pengar till dig. Så det gäller att hitta rätt där. En annan sak är att titta på är hur äganderätten blir på din bild. I vissa fall ger du bort den när du laddar upp den mot att du får en viss kommission vid försäljning. Det gör att du inte kan flytta bilden till en annan site senare om du vill. Så en titt på det finstilta kan löna sig.
 

cowboy

Aktiv medlem
PhotoShelter www.photoshelter.com , kostar dock en slant ( > for photographers > pricing ) beroende på hur stort lagringsutrymme man behöver.

Driftsäkert och med kunnig "riktig" supportpersonal som har namn och porträtt, och som man vid behov kan nå via e-mail eller telefon.
 

lonian

Aktiv medlem
Jag la ner min hemsida för några år sedan då mina bilder dök upp i sökresultat på Google och folk plockade mina bilder för att ladda upp på Facebook i olika facebookgrupper.
 
ANNONS