Annons

Bilder från PC till MAC

Produkter
(logga in för att koppla)

OldSchool

Aktiv medlem
Hej!

Jag har ett litet problem, jag ska bränna ett antal bilder från min pc som vidare skall bearbetas av en kund på en mac.
hur göra? eller går detta att genomföra överhuvetaget?
/Tim

En Mac kan tugga i sig vad som helst.

Jag har alltid jobbat med Mac och det är nästan aldrig problem från PC till Mac. Åt andra hållet kan det vara problem, särskilt tidigare, men idag går det nästan alltid smärtfritt.

Det har till och med hänt att jag fått vara mellanhand mellan folk med PC, för de har problem att öppna filer från varandra som jag knäcker lätt med min Mac.

Sedan finns det naturlgitvis klåpare både på Mac och PC, som inte kan öppna filer för att de inte vet hur man gör.

Glada hälsningar!
Stina

Okej det låter ju bra, det är en artdirector som ska jobba med bilderna så jag antar att han är duktig på sin mac;)
Men jpg och tiff brända från pc ska alltså inte vara några problem att öppna på en mac?
skivan ska skickas till england så det vore synd om det inte funkade:)

men skivan måste kunna läsas

Det är säkert inga problem att läsa filerna men cdskivan bör nog vara bränd i s.k. hybridformat (ISO 9660) som kan läsas av både pc och mac.

Varför inte näta över...

Skicka CD till England? Varför dunkar du inte upp bilderna på en adress i rymden. En vanlig ftp, kostar nada och disk e billligt..
Släng på ett web-gränsnitt med minityrer så kan dom ju surfa in med titt så säga, o sen lägger du repektive bild "bakom" minityren.
Vi skickar kanke max 2 Cd per år numer, allt ligger på "download" till kunder, leverantör och allt annat löst folk...

Däremot, maila inte tunga filer, kunderna och framför allt deras it-folk blir så griska då...

CD suger, särskilt att hålla reda på dem.....
(jepp, vi har indexerade cd-databaser redan, så jag behöver inte tips om det...) men man skall ju ändå plocka med plasten...

ANNONS
Götaplatsens Foto