Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bildkvalité på 2,8 (85/1,4 vs. 70-200/2,8)
- Trådstartare firebird
- Start datum
Slowfinger
Aktiv medlem
Slowfinger
Aktiv medlem
Slowfinger
Aktiv medlem
firebird
Medlem
Tack för kommentaren, Bo !!
..har ett projekt på gång som kräver maximal kvalité under dåliga ljusförhållanden.
Tveksam om hur mycket jag skulle vinna på att köra en fast 85'a kontra den 70-200/2,8 jag redan har.
Enligt ditt test inte så mycket kanske på 2,8 förutom de extra bländarstegen ett fast skulle ge.
..har ett projekt på gång som kräver maximal kvalité under dåliga ljusförhållanden.
Tveksam om hur mycket jag skulle vinna på att köra en fast 85'a kontra den 70-200/2,8 jag redan har.
Enligt ditt test inte så mycket kanske på 2,8 förutom de extra bländarstegen ett fast skulle ge.
Slowfinger
Aktiv medlem
Fördelen med lilla 85:an är ju att den är så underbart lätt och skön. Att släpa runt på ett stort tungt tele är ju inte så kul. En 85/1.8 får du ju begagnad för 2000 kr. Jag gillar mitt skarpt.
Dessutom är det ju underbart att ha den lilla extra ljusstyrkan för till exempel konsertfoto som här på bländare 2.2.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=444101&set=lp#
Dessutom är det ju underbart att ha den lilla extra ljusstyrkan för till exempel konsertfoto som här på bländare 2.2.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=444101&set=lp#
Ola Rockberg
Aktiv medlem
Jag har Nikkor 85/1.8 och Sigma 70-200/2.8. Min lilla Nikkor är hästlängder bättre och dessutom är det enkelt att bära med sig. Nackdelen är naturligtvis att man måste springa både hit och dit för att hitta rätt avstånd ... men bilderna blir mycket bättre! 85:an är nog mitt favoritobjektiv. Köpte min lilla favorit begagnad på FS och ångrar inte det.
Slowfinger
Aktiv medlem
Oj! Det låter imponerande. Även för ett objektiv som kostar 40 000 ;-)
Men fasta gluggar rockar ju nästan alltid.
Men fasta gluggar rockar ju nästan alltid.