Annons

Bildradering.

Produkter
(logga in för att koppla)

leffe.j

Aktiv medlem
Har en e410 som jag vill radera bilder i. De flesta går att radera men på några blinkar en nyckel och de går inte att radera.
Vad har hänt och vad gör man? Måste ha kommit åt någon slags raderingsspärr eller?

Precis som du säger så är några av dessa bilder raderingsskyddade eller skrivskyddade.

Kommandot ERASE tar inte bort dessa från kortet.

Kommandot FORMAT tar bort allt på kortet.

Re: Re: Bildradering.

Sundvisson skrev:
Precis som du säger så är några av dessa bilder raderingsskyddade eller skrivskyddade.

Kommandot ERASE tar inte bort dessa från kortet.

Kommandot FORMAT tar bort allt på kortet.

Tack för hjälpen har du lust med en fråga till.
Om man som jag skall lägga upp mina bilder på min blogg, finns det då överhuvudtaget någon möjlighet att skydda dem? Alla vet väl vad upphovsrätten är men få bryr sig väl på internet.
Finns det något sätt att "märka" bilderna redan när de tas digitalt med kameran(olympus e410) ett slags vattenmärke alltså som jag vet går att redigera in via vissa fotoprogram. Men jag menar direkt när man tar bilden.
Många skriver "Allt bildmaterial på denna hemsidan omfattas av copywright och får inte utan tillstånd användas", men vem fan bryr sig?

Det går inte att skydda bilder direkt i kameran.

Hur man än vattenmärker så går det ju alltid att spara bilder från nätet, så något 100%-igt skydd finns inte.

Tyvärr.

ANNONS
Götaplatsens Foto