Annons

Bildspel i PowerPoint

Produkter
(logga in för att koppla)
Inger,
Hur ordnar du betalningen till den som har musikrättigheterna? Skickar du filen bifogad ett mail är det väl skit samma men om du lägger den på en hemsida är det ju en annan sak…
/Harald

@Inger, det program du hänvisar till är ett bra ljudredigeringsprogram, men det gör att mp3 filen omvandlas till en .wav fil och därmed storleken ökar mångfaldigt.
Programmet jag använder, och hänvisade till tidigare gör att filstorleken inte ändras. Dvs. att en 1,0 MB mp3 fil får ett s.k. RIFF-tillägg som gör att filen uppfattas som .wav format och storleken ligger fortfarande kring 1 MB, eller som mp3 filen var.

@Haraldus, till Ingers försvar kan jag säga att jag inte läst att hon skall sälja sin PowerPointbildspel. Man kan alltid använda egen inspelad musik för eget bruk eller för att visa bilderna till sina vänner. Det har varit heta diskussioner om detta här på Fotosidan. Din fråga låter som den kommer från Antipiratbyrån. Men, det är inte min mening att vara offensiv :)
Hon har troligen lagt upp sin fil på webben för att andra skulle "felsöka" den, och det gjorde jag, rent tekniskt. Jag gjorde också något liknande för felsökning. Ingen främmande person är intresserad av mina familjebilder, och musiken är omöjligt, eller svårt att extrahera från en .pps fil. Jag själv vet inte hur man kunde göra det.
/Fred

Tack för ditt "försvarstal", Fred! Får väl söka tillstånd från STIM.... eller ta bort bildspelet. Beträffande programmet jag hänvisade till, går det att minska filstorleken gm att minska på kvaliteten t ex till mono och lite annat. Det gjorde jag och jag tycker kvaliteten är OK. Men visst, det finns säkert bättre program.

@Einar, den filen har jag tagit bort. Avsikten var att testa, men den fungerade inte riktigt bra.
En annan testfil finns kvar, men den skall också tas bort om någon dag Kan hittas här http://www.h-f.se/pub/Test2.ppt
Filerna var inte avsedda för "spridning" eller för allmänheten, endast för korta tester.
Jag vill noga påpeka att jag vill inte "undervisa", därför att jag är en glad amatör som bara vill byta erfarenheter. ;)
/Fred

Fredrik! Det här gick bättre. Härliga vinterbilder.Är själv en glad amatör som ibland brottas ned bildspel. Numera mest Photoshop Elements 4 som jag tycker är enklare än PP, men som, tyvärr, inte har lika många finesser.

/Eie

Tack, Einar. Kanske Photoshop CS2 också har möjligheter till bildspel med ljud. Det är viktigt att bildspelet kan visas upp av vänner/familj med enkla, kända program utan att behöva skaffa dyra PS mm. Jag skall forska litet i ämnet, för skojs skull.
/Fred

ANNONS
Götaplatsens Foto