@Inger, det program du hänvisar till är ett bra ljudredigeringsprogram, men det gör att mp3 filen omvandlas till en .wav fil och därmed storleken ökar mångfaldigt.
Programmet jag använder, och hänvisade till tidigare gör att filstorleken inte ändras. Dvs. att en 1,0 MB mp3 fil får ett s.k. RIFF-tillägg som gör att filen uppfattas som .wav format och storleken ligger fortfarande kring 1 MB, eller som mp3 filen var.
@Haraldus, till Ingers försvar kan jag säga att jag inte läst att hon skall
sälja sin PowerPointbildspel. Man kan alltid använda egen inspelad musik för eget bruk eller för att visa bilderna till sina vänner. Det har varit heta diskussioner om detta här på Fotosidan. Din fråga låter som den kommer från Antipiratbyrån. Men, det är inte min mening att vara offensiv

Hon har troligen lagt upp sin fil på webben för att andra skulle "felsöka" den, och det gjorde jag, rent tekniskt. Jag gjorde också något liknande för felsökning. Ingen främmande person är intresserad av mina familjebilder, och musiken är omöjligt, eller svårt att extrahera från en .pps fil. Jag själv vet inte hur man kunde göra det.
/Fred