Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bildspel ProShowGold

Produkter
(logga in för att koppla)

hassen

Ny medlem
Hej,
har använt ProShowGold ett par år nu. Men plötsligt när jag ska lägga upp nytt bildspel så får jag inga skarpa bilder. De gamla bildspelen fungerar med skärpan, men när jag lägger in bilder, som är skarpa, så finns ingen skärpa i dom, när jag spelar upp på skärmen. Samma gäller när jag lägger in en filmsekvens. ?
Har någon en kommentar, tack?

Det finns ju ett läge där du väljer visningskvalitet i såväl bilder som videosekvenser. Har den återgått till defaultvärdet, eller har du petat i den på något annat sätt, tro?

Tack för snabbt svar, men jag hittar inte någon inställning för visningskvalitet.

Det inställningsläge jag hade i tankarna får man upp när man gör en "output". Men det var ju inte där dina problem började, inser jag nu när jag läser lite mindre slarvigt.
Råkade ut för något liknande för någon vecka sedan, dock inte i Pro Show utan i Bridge. Bilderna i förhandsgranskningsläget var också då väldigt suddiga och utan skärpa, men när jag plockade upp dem i PS så såg de normala ut. Den gången räckte det med att starta om datorn, eller åtminstone programmet för att bilderna skulle se normala ut även i förhandsläget.

För någon månad sedan var samma fråga uppe här i forumena och det kom många och bra svar, så sök och du ska finna ...

ANNONS
Götaplatsens Foto