Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel: Vad skulle ni rekommendera för detta.

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du kör mac kan du knåpa ihop något sådant i Ieynote. Dock lite osäker på vilka format den exporterar till. Det kanske även skulle gå i iPhoto, jag tror det finns en bildspelsfunktion där.

På pc borde det gå att göra i Powerpoint. Varje bild är en slide och sen en tonande transition mellan varje.

För mig ser det ut som vilket bildspel som helst, eller? Lightroom har också bildspelsfunktion, även om jag själv är osäker på hur man ändrar inställningarna (för att få svart bakgrund, rätt tidsintervall etc).

Med Mac kan du välja mellan iMovie (typ Ken Burns-effekter med zoomning) eller eller i Adobes Bridge (+L), där finns olika möjligheter till övertoningar om du vill. Tyckte inte SvD´s bildspel var så snyggt, för korta toningar.

För mig ser det ut som vilket bildspel som helst, eller? Lightroom har också bildspelsfunktion, även om jag själv är osäker på hur man ändrar inställningarna (för att få svart bakgrund, rätt tidsintervall etc).

Det gör man i menyn till höger, det är väldigt smidigt.

Det unika med SvD:s bildspel var väl om man vill ha kontrollerna under, då måste man troligtvis ha någon spelare av något slag.

Tack för alla svar. Ska testa lite olika men soundslides är väl mest lockande eftersom dom använder det och det var det jag var ute efter. Tack alla

Microsoft Moviemaker är svaret på din fråga och busenkelt att hantera. Med eller utan ljud spelar ingen roll.
Jag gjorde detta på 10 min för en vecka sedan. http://www.gilen.ch/golf.vmw

Det är bara stillbilder som jag använder lite effekter till, jag har inte använt några videos.

/Karl
PS. Bilen är fortfarande till salu.

ANNONS
Götaplatsens Foto