Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel

Produkter
(logga in för att koppla)

da vinci

Aktiv medlem
Jag skulle vilja visa mina blider i ett bildspel.
Mitt problem är hur, då platsen för visningen är under mässförhållanden(ska sälja häst på auktion).
1.projektor eller bildskärm.
2 Kan man använda minneskort, för att slippa datorn.
3 Strömförsörjning(kan finnas)

Det var väl inga stora krav.....
jojust det funkar det med korta filmsnuttar.

Tacksam för ideer då jag inte begriper sånt här.

Jag skulle vilja visa mina blider i ett bildspel.
Mitt problem är hur, då platsen för visningen är under mässförhållanden(ska sälja häst på auktion).
1.projektor eller bildskärm.
2 Kan man använda minneskort, för att slippa datorn.
3 Strömförsörjning(kan finnas)

Det var väl inga stora krav.....
jojust det funkar det med korta filmsnuttar.

Tacksam för ideer då jag inte begriper sånt här.

Om du inte hittar en EXTREMT ljusstark projektor, dessutom med hög upplösning, hade jag satsat på en bra full-hd skärm (tv). Några av dom nyare TV-apparaterna har idag Compact Flash slot inbyggt vilket kan vara bra.

Om du inte vet om det finns strömförsörjning bör du ta reda på det ;)

Vill du köra den billiga varianten tar du med dig en digital fotoram. Finns fr. 7" och uppåt. Vill du att bilderna ska dra till sig uppmärksamhet är det bra om fotoramen är så stor som möjligt. Stor betyder pengar så att låna eller hyra en är väl att föredra.

Tänk på, om du tar med dig projektor, att du måste projicera bilden på något och om det finns utrymme för att hänga upp en duk eller en lämplig vägg.

ANNONS
Götaplatsens Foto