Kallecannon
Medlem
Finns det någon info där man kan läsa ut vad man får för bildstabilisering (antal steg) med Canon R5 och olika objektiv både med och utan IS på objektivet.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Exakt, därför måste de göra en intelligent gissning om hur mycket IBIS de kan tillåta alternativt vara väldigt konservativa med tredjeparts objektiv.Canon brukar testa allt/nästan allt av vad de själva tillverkar eller har tillverkat. Tredjeparts får förstås de parterna testa själva.
Jag har bara hittat en meny som säger bildstabilisering (av/på) inte något som liknar mode 1/2/3 som många objektiv har.Om man ska panorera och har IS på objektivet så ställer man det i mode 2 (eller möjligen 3 om det finns, smaksak vilket). Om man har ett objektiv utan IS så dyker det upp en meny i kameran där man kan välja mode 2.
Tack, då var jag inte helt fel ute. Det betyder nog också i mitt fall att det är mer handhavande fel än att kameran inte är optimalt inställd. Bara ut och öva tills jag får det resultat jag är vad vid från tidigare kameror.Det står väl bildstabilisering alltid eller enbart fotograferingstillfället. Det sista är ju som mode 3. Jag hade för mig att det fanns mode 2 också men antingen kommer jag ihåg fel eller har de ändrat i 1.5 mjukvaran.