Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Bildstil på canon 50D
- Trådstartare yammaha
- Start datum
Martin Doshé
Aktiv medlem
Tjabba!
Själv ändrar jag inte så mycket i kameran,
men andra gör säkert det
Jag ändrar mest AWB som en tok
Vill inte sitta i skarpt läge och leta fram hur mycket mättnad, kontrast mm,mm!
Sitter mer hemma vid datorn och jobbar fram färgbalans, mättnad, kontrast, ljus etc!
Där har man tiden, dessutom tror/tycker jag att datorn(ex PS/LR) gör det bättre än vad kameran gör?
Men någon annan kanske jobbar tok bra i kameran med just detta!
Men kolla i bruxen, och jobba med mättnaden & konstrasten, tror att du kan börja där, testa några bilder på ett konstant motiv som inte ändrar sig? Men tänk bara på att om du ändrar mättnaden, är att den kan bli för mycket mättad pga du ändrar AWB till Moln el dylikt!
Ha de gött
Kram
M
Själv ändrar jag inte så mycket i kameran,
men andra gör säkert det
Vill inte sitta i skarpt läge och leta fram hur mycket mättnad, kontrast mm,mm!
Sitter mer hemma vid datorn och jobbar fram färgbalans, mättnad, kontrast, ljus etc!
Där har man tiden, dessutom tror/tycker jag att datorn(ex PS/LR) gör det bättre än vad kameran gör?
Men någon annan kanske jobbar tok bra i kameran med just detta!
Men kolla i bruxen, och jobba med mättnaden & konstrasten, tror att du kan börja där, testa några bilder på ett konstant motiv som inte ändrar sig? Men tänk bara på att om du ändrar mättnaden, är att den kan bli för mycket mättad pga du ändrar AWB till Moln el dylikt!
Ha de gött
Kram
M
Sven Blomquist
Aktiv medlem
Fota i RAW så kan du välja bildstil och vitbalans i redigeringsprogrammet (DPP)efteråt. Det är optimalt.
dsa1979
Aktiv medlem
Smaken är som baken, jag tycker att Standard är alldeles för färgglad. Rött ex ser helt galet skrikigt ut och inte det minsta naturtroget.
Jag brukar köra på Standard och dra ned både mättnad och kontrast. Nu fotar jag visserligen i Large Jpeg + RAW och använder oftast inte Jpeg-bilden.
Mitt tips till dig är att göra precis som jag gör fast tvärtom, öka mättnad och kontrast i Standardbildstilen.
//Daniel
Jag brukar köra på Standard och dra ned både mättnad och kontrast. Nu fotar jag visserligen i Large Jpeg + RAW och använder oftast inte Jpeg-bilden.
Mitt tips till dig är att göra precis som jag gör fast tvärtom, öka mättnad och kontrast i Standardbildstilen.
//Daniel