Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildstorlek i blogg ändrad?

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Jag har inte alls hängt med vilka maxsstorlekar det är som gäller för bilder i bloggen numera, men jag får för mig att det har ändrats? Det hade varit bra med information i bilduppladdningsrutan.

Kan jag ladda upp en större bild, t.ex. 1024px på längsta ledden, som nu automatiskt blir klickbar?

Det är fortfarande samma maxstorlek - 1024

Det nya är att man kan ta in bilder i bloggen från sina album. Kör man med den smalara layouten genereras automatiskt ett fjärde format - 450 pixels - så den ryms.

Det finns nu kod i bloggverktyget för att göra dem klickbara enkelt, förut fick man först lägga in bild sedan markera och göra länk till den.

Jag kör med den smala layouten, men formatet där är väl 470 numera? I alla fall går det få in den bredden på min blogg. Förut var det väl 450, men jag vet inte när det ändrades?

Jag kör med den smala layouten, men formatet där är väl 470 numera? I alla fall går det få in den bredden på min blogg. Förut var det väl 450, men jag vet inte när det ändrades?
Helt rätt, jag som är snurrig...

Det finns alltså nu ett 470px-format både för bilder uppladdade till bloggen och sådana man tagit från egna album.

Tack för era svar :)

Jag hade inbillat mig att maxstorleken var 400 pixlar förut :)

Jag testade nu att lägga upp ett inlägg med större bilder, och det bidde ju jättesmidigt med lilla bilder som länkar till den större :)

Bildbredder i bloggen

Om jag laddar upp en bild som är 640 pixlar bred kan jag lägga in den bredden i bloggen via uppladdningsverktyget. Men om jag laddar upp en bild som är större så erbjuds jag bara 450 pixlars bredd. Jag skulle vilja att jag fick 640 pixlar som standardbredd, och så bilden klickbar för att kunna visas större.

Går det?

Jag har den breda blogglayouten.

ANNONS
Götaplatsens Foto