Annons

billig kamera till min pappa

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle aldrig köpa en HP kamera. Har jobbat på fotobutik och 90% av kamerorna som kom in med problem var just HP. Riktigt usla bilder blev det nästan jämt också. Urk för HP.

/Henri

Kanske en Kodak EasyShare CX7300 för 850:-- inkl frakt kan vara ett alternativ.

Hos Steves Digicams finns en recension med exempelbilder.

Fler exempelbilder hittar man på PBase där man kanske får en bättre uppfattning om hur bilderna blir för en vanlig användare.

Ingen höjdarkamera jämfört med dyrare modeller men det som är Steves Digicams slutsats stämmer nog:

The EasyShare CX7300 will make a great choice for those just entering the digital world or anyone who wants something to replace all those disposable cameras they have been buying. The EasyShare CX7300 is easy to use, and produces 3.2 megapixel images capable of being printed at up to 8x10-inches. This is a great camera to start out with and one that you'll be happy to pass on to a family member or your children when you're ready to upgrade to a more advanced camera with greater capability.

Jag hade aldrig köpt en digitalkamera för en tusing. Lägg till en eller två tusen så kan du få nåt hyfsat bra till och med ;)

A75 är en mycket trevlig kamera. 1400kr är väl ett rätt vettigt pris åxå.

Johan:
En kameran för 1200-1300kr ger faktiskt rätt bra resultat idag.

Ljusdahl skrev:
Jag hade aldrig köpt en digitalkamera för en tusing. Lägg till en eller två tusen så kan du få nåt hyfsat bra till och med ;)
Är det verkligen relevant när han säger att han ska köpa en kamera för runt 1000:-...??

Ljusdahl skrev:
Visst får man en bättre för två tusen mer men nu ska han köpa en för ca 1000kr för familjebehov.

ANNONS
Götaplatsens Foto