Annons

Billiga Canonhus

Produkter
(logga in för att koppla)
Var just inne och köpte en 5DMk2, de kommer direkt från Canon Sverige. Fanns flera kvar för en stund sedan.

Caon 50D

Sugen på ett 50D hus. Är 7990:- ett bra pris? Antal exponeringar okänt men grejorna ser nya ut säger de. Jag får 1 års garanti som vanligt på Canon.

Bra affär?

det är demoex, sådana med fel som lämnats tillbaka och sedan fixats av Canon, trasiga kartonger och så. Det kan alltså vara allt från helt nya till sådana som varit på mässor. Alla fixas tydligen så de ser ut som nya av Canon i Amsterdam och så går de ut till försäljning till reducerat pris med full garanti. 7d-varianterna lär ju knappast hunnit gå ut på mässor, så de är nog så gott som nya.

Nu säljer Fotokungen 7d för 14 490 kr och 5d Mk II för 19 990 kr, demoex med full garanti. Bra deal skulle jag vilja påstå.
Var det verkligen nödvändigt att skriva det där? På eftermiddagspromenaden styrde nån osynlig kraft mina steg mot Kocksgatan -- och plötsligt var jag nästan 16000 kr fattigare...

;-)

(Min 7D ger för övrigt ett väldigt oanvänt intryck. Inga fettfläckar på displayen, batteriet fortfarande förseglat. Fast nån manual fanns inte, dyker förhoppningsvis upp nästa vecka. Får läsa på datorn så länge.)

Var det verkligen nödvändigt att skriva det där? På eftermiddagspromenaden styrde nån osynlig kraft mina steg mot Kocksgatan -- och plötsligt var jag nästan 16000 kr fattigare...

;-)

(Min 7D ger för övrigt ett väldigt oanvänt intryck. Inga fettfläckar på displayen, batteriet fortfarande förseglat. Fast nån manual fanns inte, dyker förhoppningsvis upp nästa vecka. Får läsa på datorn så länge.)

Förlåt Erland, var inte meningen. Men min nya taktik att spara pengar på att inte köpa fotoprylar jag egentligen inte behöver (om du såg min tråd om 200/2.8 i samma affär). Jag tipsar om det här och sen säljs de innan jag fattar något dumt köpbeslut.

Jag tipsar om det här och sen säljs de innan jag fattar något dumt köpbeslut.
Jo, det är en känd taktik. Själv dröjde jag till 14-tiden innan jag gick dit, men det hjälpte inte -- det fanns kameror kvar. Viss risk att det var några ex kvar även när de stängde i dag, så akta dig för Södermalm på måndag...

Ohhh

Skicka iväg ett mess till mig/starta upp en ny tråd när det gäller Nikon d3/nikon d700.

främst d3'an. Helst i Juni, kommer hem från en längre resa då. Finns kameran ens kvar då må tro?

ANNONS
Götaplatsens Foto