Annons

Billiga labb

Produkter
(logga in för att koppla)

danielski

Medlem
Hej,
Har precis kommit hem från en resa med ca 20 filmrullar att framkalla. Jag skulle välkomna tips om vilka labb som framkallar billigt men ändå är hyffsat bra. Har tidigare använt en del sk budgetalternativ men varit missnöjd med resultaten. Att framkalla själv har jag inte kunskap/tid/ork att göra.
Jag bor i Stockholm.
Tack på förhand

/Daniel

Skulle vara lättare att svara om du skrev vad det är för rullar (SV/Dia/Färgneg), men är det dia så är fotomax på olof palmes gata bra. 40kr/rullen oramat, på en timma.

AKTA DIG FÖR FOTOMAX!!!

Jag har testat Fotomax EN gång. Aldrig mera.
Av de 15 rullarna (blandat sv/v, färg o dia) var många repade och fula. En var våldsamt knycklad och böjd i samband med att den skulle matas in i negativfickorna.

Ja reportagefoto verkar ju vara bra. Det finns inget billigare ställe som fortfarande gör ett bra jobb?
Eller kan man få mängdrabbat???

Johan Okker skrev:
AKTA DIG FÖR FOTOMAX!!!

Jag har testat Fotomax EN gång. Aldrig mera.
Av de 15 rullarna (blandat sv/v, färg o dia) var många repade och fula. En var våldsamt knycklad och böjd i samband med att den skulle matas in i negativfickorna.

Tung statistik där, 100% av rullarna sabbade.

Själv har jag aldrig fått en enda rulle förstörd på Fotomax, vilket är mer än jag kan säga om Odenlab som tar det facila priset av 64 kr, för exakt samma tjänst...

Hade du bott i näryheten av Borås så kostar det 9:- / 24 rulle hos Netonnet. Då skickas den till VSFL i Herrljunga.

Håkan

Nix det saknas inga siffror.
Boråsare är snåla så vi är glada över Netonnets priser. Priset är ett lockpris du ser deras övriga sortiment när du hämtar filmerna. Det funkar nog bra.

Håkan

skägga skrev:
Det gör även onoff fast dom tar 39, vsfl är nog det mest prisvärda labbet som finns

Hämtade precis några digitala bilder jag låtit framkalla hos onoff, kan säga att dom var ganska OFF.
Dom hade samma skepnad som mormors trasmattor, randiga & färglada!

Jag kan förstå att det ibland kan slinka med några dåliga bilder, men detta är skandal! Kastar inte personalen ett öga på resultatet innan man slänger ner dom i kuvertet!

BAHH Råkade ut för "typ" samma grej av FUJI för nån månad sedan, 3 st 36 rullar negativ film kom tebax med 2 STORA ränder på ALLA kort...min mormor (hon med mattorna) hade inte missat dom ens om hon slarvat bort glasögonen!
Dessutom var det ett HELV**E att få dom omframkallade, dom tyckte inte att dom var så farliga. Kan påpekas att killen på COOP undrade vad F*N dom höll på med & ringde dessutom upp till labbet. Nejdå den gubben gick inte, det labbet skulle inte "bjuda" på någe. När jag sedan fick korten omframkallade efter 3 veckors väntan ville labbet att jag skulle betala 50% av framkallningskostnaden. Jag vägrade, tog korten och gick min väg. Så FUJI kan suga min purjo i fortsättningen!

Jag är så JÄ**A trött på företag som gör skit jobb, har folk ingen yrkesheder längre?

Folk har heder men du kan inte räkna med att du för 39:- skall få kvalité ! Trodde du det ? Det finns proffslab...

:eek:)

På Teknikmagasinet (som skickar rullarna vidare till VSFL) så kostar 24 bilder 39 kr (eller var det 39:90 kr?).

De tar dock lång tid på sig att framkalla. 7-10 arbetsdagar. Dessutom får man var 11:e framkallning gratis.

Jag har aldrig använt VSFL (håller på att prova dem nu, bör vara klart nästa vecka) så jag vet inget om vilken kvalitetsnivå de håller.

Crimson

Ingen verkar kunna/vilja rekommendera labbet jag anlitar sedan något år tillbaka.
De erbjuder en prov-påse med samtliga tjänster i där både rå- och daxkopior samt kontaktkarta medföljer. Även Jpeg/Tiff-cd.

Crimson

SiPaMoId skrev:
Folk har heder men du kan inte räkna med att du för 39:- skall få kvalité ! Trodde du det ? Det finns proffslab...

:eek:)

Vet inte riktigt om jag kan hålla med dig. Köper jag en Skoda för 180 kkr förväntar jag mig inte att den går sönder oftare än om jag köper en volvo för dubbla priset.

Självklart är det skillnad om framkallningen kostar 9, 39 eller 390 kr. Men det betyder inte att företag kan skicka tebax undermåliga produkter. Okej man får väl nöja sig med ett sämre papper, men en utsrift som ser ut som en trasmatta?
Det är ju inte direkt så att det framgår av reklamen eller informationen där man lämnar in filmen att "Du kan inte vänta dig ett bra resultat för detta pris"!

Hur som helst, man kan diskutera detta till dödedagar. Skojare kommer alltid finnas! =(

ANNONS
Götaplatsens Foto