Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Billigare Objektiv till Eos 400D
- Trådstartare Trasd0cka
- Start datum
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Sigma 17-70/2.8-4 är ok för pengarna tycker jag. Det har Macro men är ljusstarkt för innefoto
http://roine.nu/rkga/index2.htm
Flera av dessa är tagna med eos400D och den, några mot slutet är tagna med 100-400L IS, men det är ju inte billigt det.
Roine
Sigma 17-70/2.8-4 är ok för pengarna tycker jag. Det har Macro men är ljusstarkt för innefoto
http://roine.nu/rkga/index2.htm
Flera av dessa är tagna med eos400D och den, några mot slutet är tagna med 100-400L IS, men det är ju inte billigt det.
Roine
Senast ändrad:
perstromgren
Aktiv medlem
Trasd0cka skrev:
Ska få ett nytt objektiv till min eos 400d och nu undrar jag vad jag ska köpa. Jag vet inte riktigt om jag vill ha en makro eller ett zoomobjektiv, så är glad över alla svar och synpunkter ^^
Vet du hur mycket du har att handla för?
Sigma EX 50/2,8 DG Macro 1:1 för 2600:- kanske kan vara något?
Per.
apersson850
Aktiv medlem
Om du ska ha något prisvärt, men ändå bra, till en 400D, ska du titta på dessa tre:
Canon EF-S 18-55 mm 1:3,5-5,6 IS
Canon EF-S 55-250 mm 1:4-5,6 IS
Canon EF-S macro 60 mm 1:2,8 USM
Hela klabbet kostar ungefär 9000 kronor, inkl. lite filter och motljusskydd. Vill du ta det lite lungnare skippar du makron i början, för den står för nästan halva kostnaden.
Utmärkt bildkvalité, men byggkvalitén är naturligtvis inte prioriterad på de två zoomarna. Man får inte allting för så lite pengar.
Canon EF-S 18-55 mm 1:3,5-5,6 IS
Canon EF-S 55-250 mm 1:4-5,6 IS
Canon EF-S macro 60 mm 1:2,8 USM
Hela klabbet kostar ungefär 9000 kronor, inkl. lite filter och motljusskydd. Vill du ta det lite lungnare skippar du makron i början, för den står för nästan halva kostnaden.
Utmärkt bildkvalité, men byggkvalitén är naturligtvis inte prioriterad på de två zoomarna. Man får inte allting för så lite pengar.