Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

bitmap!

Produkter
(logga in för att koppla)

cstinaaa

Aktiv medlem
går det att göra om bitmap-bilder till JPEG, så de går att skicka in till digital framkallning?

(jag gillar effekten med svarta och vita punkter)

En JPG-bild ÄR en bitmapbild. Även GIF/PNG/TIFF/BMP/DNG/CR2/NEF/etc/etc är bitmapbilder.

Vad är det du frågar efter egentligen?

j^2: Jag gissar TS funderar över BMP, eftersom det i mspaint finns en funktion som reducerar all information till svart eller vitt, och tidigare använde mspaint BMP som defaultformat.

cstinaaa: Ja, öppna den med valfritt bildbehandlingsprogram och spara om som JPEG.

j^2: Jag gissar TS funderar över BMP, eftersom det i mspaint finns en funktion som reducerar all information till svart eller vitt, och tidigare använde mspaint BMP som defaultformat.

cstinaaa: Ja, öppna den med valfritt bildbehandlingsprogram och spara om som JPEG.

när jag säger bitmap menar jag:

...........

öppnar bilden i PS

bild - läge - gråskala

bild - läge - bitmapp (väljer px per tum)

.............

sedan vill jag spara bilden som jpeg, men det går inte.

Bilagor

• stinsen-harry.gif
    stinsen-harry.gif
    5.6 KB · Visningar: 175
Du måste gå samma väg tillbaka, så att säga. Konvertera till gråskala från bitmapp, då kan du spara till jpg.

ANNONS
Götaplatsens Foto