Annons

Bläckstänk utskrifter Epson R3000

Produkter
(logga in för att koppla)

Thomas_N

Aktiv medlem
Jag får svarta bläckstänk på mina bilder när jag skriver ut med min Epson R3000.
( Använder svarta fotobläcket).
Jag har sett på youtube att man skall göra rent skrivaren och jag har provat att göra som de säger. Använt Ajax fönsterputs med amonjak och tvättat svamparna där munstyckena parkeras, skrapan som skrapar av huvudena. Sedan lagt en trasa med fönsterputs och fört huvudet fram och tillbaka . Testat och sett att det blivit klumpar och sedan provat två gånger till. Det blir fläckar ändå.
Någon som har rekommendation på vad man skall göra?
 

thaung

Medlem
Det har skrivits spaltmetrar om just R3000 på diverse forum och dess tyvärr bristfälliga design på skrivarhuvud som inte är speciellt hållbart i längden och kan uppvisa just dessa typer av problem ganska tidigt.

Det behöver inte vara just så i detta fallet men sannolikheten är tyvärr ganska stor. Att byta skrivarhuvud är en mycket dyr affär och det är ett bättre alternativ att köpa ny skrivare. Jag äger själv en R3000 sedan några år tillbaks men har ännu inte märkt av några problem som tur är dock ökar sannolikheten för varje utskrift om man ska tro många tidigare ägare.
 

hornavan

Aktiv medlem
Om papperet är lite böjt i något hörn så kan det orsaka svarta fläckar, det kan också inträffa om papperet inte är helt plant.
Är det böjt kan en lösning vara luftfuktare.
 
ANNONS