Annons

Black week 2022 - tips på bra klipp

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Inväntade att köpa fruns julklapp till black friday i hopp om att priset gått ner. Ja det står 2000kr lägre, men enbart för att de höjt priset en vecka innan så priset är densamma nästan, 200kr billigare.
Nu är ju Black Week slut och då kan man ju göra bokslut om man vill.

Jag köpte en Samsung A53 5G till min fru som fyller år snart. På lappen hos Elgiganten stod 5090:- som ordinarie pris och under Black Week var priset 3400 och det var vad jag betalade för den telefonen.

Idag kollade jag på nätet och då kostar samma telefon 5090:- så det blir 1610:- billigare än idag. Samma pris gäller idag på MediaMarkt, Dustin och Webbhallen som väl är många av de stora i Stockholm.

..... men på Black Week kostade denna telefon 3400:- på varenda ställe i Pricerunners lista och idag tar många i den listan runt 4200:-

1600 spänn lägre pris kan nog butikerna inte bjuda på om det inte handlar om tillverkarsponsrade kampanjer.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Men löneutbetalning behöver ju (nödvändigtvis) inte sammanfalla med fredagen efter thanks giving, eller är thanks giving alltid på samma veckodag !?
Black Friday är tidigast den 23 november. De flesta ska få lön den 25, vilket alltså då infaller på en söndag, vilket i sin tur (för de flesta) innebär att lönen betalas ut på fredagen.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Black Friday är tidigast den 23 november. De flesta ska få lön den 25, vilket alltså då infaller på en söndag, vilket i sin tur (för de flesta) innebär att lönen betalas ut på fredagen.
Ok,då tackar jag för upplysningen. Skall hålla utkik efter om man kan köpa Lr/Ps till ett fördelaktigt pris (gärna för ett par år framöver), jag får se när BF infaller, om jag har någon tur 😁...
 
ANNONS