Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Blanda mAh batterier i blixt
- Trådstartare lifter
- Start datum
js1
Aktiv medlem
Du har alltså 5 batterier i blixten, vilken blixt är det? Det normala är väl 4 batterier i en blixt.
Till Nikons SB-800 kan man montera ett extra batteri sk boosterpack i en extra hållare på sidan när man kör uppladdningsbart för att komma upp i full spänning.
4x1,5V=6V resp 5x1,2V=6V
Thomas Olinger
Aktiv medlem
Däremot bör man inte ladda olika batterier i samma laddare om inte den är anpassad för det, dvs. mäter varje cell för sig och inte i grupper om 2 eller fler celler.
lifter
Aktiv medlem
Nädå. Jag vet inte om min laddare är smart nog att märka skillnad så jag vågar mig nog inte på att göra en mAh-coctail av den.
Men det verkar funka bra och jag vet inte om jag inbillar mig men det känns som att blixten laddar upp sig till "ready" lite fortare än vad den gör med färska NiCd..
Men det verkar funka bra och jag vet inte om jag inbillar mig men det känns som att blixten laddar upp sig till "ready" lite fortare än vad den gör med färska NiCd..
lifter
Aktiv medlem
Ah, min förra laddare var stendum (enligt ovanstående mått) men den fick åka med när jag handdiskade en stekpanna en gång, efter det har den inte riktigt varit sigsjälv utan den smällde till, började ryka och drog proppen i köket.
Den nya däremot har lampor för varje batteri. Vi får se hur det blir.
Den nya däremot har lampor för varje batteri. Vi får se hur det blir.