Annons

Blev det några fotoprylar i julklapp?

Produkter
(logga in för att koppla)

Blev det några fotoprylar i julklapp?

  • Ja

    Röster: 225 42.1%
  • Nej

    Röster: 288 53.8%
  • Annat, se nedan

    Röster: 22 4.1%

  • Totala väljare
    535
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Görans

Ny medlem
Nä, inte blev det några fotoprylar i julklapp. Ville gärna ha ett par bra vantar (det är ju så himla kallt ute) men jag fyller ju år i januari. Så det är bara att hoppas.
GS
 

ritron

Medlem
Det blev en bok, Sarek och Kebnekaise - där ljuset skiftar av Claes Grundsten. En bok med underbara bilder från vår svenska fjällvärld.
 

Rolz

Avslutat medlemskap
Nej, får väl försöka vara snällare i år men tar igen det nu när jag har beställt canons 100-400 mm glugg. Tror och hoppas att det är pricken över i. //Ronney
 

HeBl

Aktiv medlem
Fick inga fotoprylar men gav fadern ett uv-filter och en del film, tjejen fick ett motljusskydd och ett uv-filter till sin blivande F80. Inget fantastiskt men jag gillar nyttoprylar. Dessa grejer är ju verkligen grundprylar man bara måste ha. Hoppades på ett stativ men icke, det blev en del annat smått och gott, långkalsingar tex som indirekt är en bra fotopryl så här års;-)
 

Dagobert

Avslutat medlemskap
Svarade annat!!!

Hade turen på min sida att fylla 30 år i dagarna. Så istället för julklappar 2002 fick jag en rejäl 30-års-present. En Minolta Dimage Scan Dual III, så nu ska jag börja jaga ikapp min förlorade tid på fotosidan ang uppladdade bilder. Det kommer dock ta lite tid för att få upp de bilder jag vill, men de kommer att komma... ;-)

_________________
Stefan Dagobert
Lycklig ägare till en diascanner!!!
 

robo

Medlem
Tjejen och jag gick ihop och köpte en julklapp till oss själva. En Coolpix 5700. Sen hade vi turen att hitta lite fotopapper under granen.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Köpte en Eos 1v HS till mig själv. Av papsen fick jag 40 dammsugarpåsar... var det en pik eller...

/M
 

Fr3gU

Medlem
Fick fotopapper, fjärrutlösare till min EOS 300 samt pengar till utrustning. Helt perfekt.
Så i gengäld fick berörda personer egenhändigt kopierade bilder på mig och min sambo. :D
 

ToLu

Aktiv medlem
Nej men jag fick en gammal Zeiss Icon Erabox som legat och dammat hos min moster i många år i present. Fyller år annandagen.

Nu har man en mellan format också, får se om jag orkar ta något med den men snygg är den iaf.

/Tomas
 

forstheim

Aktiv medlem
Inga fotoprylar i julklapp tyvärr..men dock införskaffade jag mig en Minolta Scan Dual III dagarna innan tomten kom på besök. Så det jämnar väl ut sig.. :=)

/Jonas
 

carpelux

Aktiv medlem
Jag bytte till mig en svart Minolta XD-7 i skick som ny, bortsett från en trasig upptagningspole. Den är bytt nu, och jag är lycklig :)
 

smudo

Aktiv medlem
jajjamänsann. kosingar till en digitalkamera från svärföräldrarna; med eget tillägg så blir det en mini-dvkamera istället. fotoböcker fick jag också. på det hela taget en finfin julhelg:)
 

lakestone

Ny medlem
Slog efter lång tvekan till och lät Tomten komma med en digitalkamera, Dimage Xi 3.2 p.

Har inte lärt mig ta några bra bilder än. Svårt att hantera det är med olika upplösningar, korrigeringar och förstörande komprimeringar...
 

Efwa

Aktiv medlem
Vi fick en hel del pengar av tomten, som verkar ha ihop det med min mor?!

Pengar som vi kommer att lägga ut på nytt stativ, kemi till svartvit filmframkallning och kanske annat också. Eller troligtvis annat också.....men jag vet inte vad riktigt :)
 

Maverick

Aktiv medlem
Tetenal fotopapper samt ett Manfrotto enbensstativ. I november köpte jag ett 300/2.8 begagnat till mig själv så enbensstativet var välkommet.

Mvh
Maverick
 

AWe

Aktiv medlem
Fick fem nr av tidningen FOTO i julklapp av min sambo och dotter, helt OK tycker jag. Mvh Anders.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS