Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixt från Japan?

Produkter
(logga in för att koppla)

Borgas

Medlem
Funderar på att beställa en begagnad Nikonblixt från Japan. Finns det någon som har erfarenhet från sådant köp - undrar hur det fungerar dels med manual och dels display på själva blixten. Är det på japanska eller engelska?

Eftersom jag använder ett annat stort japanskt märke så har jag inga alls svar på dina frågor. Men jag funderar ju på om det är så skralt med begagnade blixtar i Sverige och övriga Europa så att du måste beställa från Japan.
Men en gissning är ju i alla fall att displayen visar text och informaton på engelska.

Jag är medveten om att det finns gott om begagnade fotoprylar i sverige, men jag har en bekant i Japan som kan ta hem blixten fraktfritt och tullfritt - så om han kan få tag på en till ett bra pris, varför inte?

ANNONS
Götaplatsens Foto