Annons

Blixt till Eos400d ??????

Produkter
(logga in för att koppla)

MamaMia

Ny medlem
Är trött på att den inbyggda blixten förstör fler bilder än den förbättrar. Vad ska man välja om man bara är amatör och inte har så mycket kunskap i ryggsäcken utan mest bara Passion?? Använder mestadels Sigma 18-200 objektiv.
Canon speedlite 540 ez
Canon speedlite 550 ex
Hjälp!!!!
 
Till 400D

Måsste du ha en *EX - modell för att få blixt-automatik.
430EX och 550 EX är OK, men vel är 430 EX nyare och bättre om du inte behöver högre ledtal (580 EX)
blixra på Maria.
 

Bilagor

  • 99.gif
    99.gif
    636 bytes · Visningar: 208
Måste inte alls ha en ex-modell. Mest dom jag har sett. Har du andra alternativ så är det finfint. Öppen för allt då jag som sagt inte vet vad som ska vara, vill bara få bättre bilder. Tack för svar :)
 
Språksvårigheter......

Jo du måsste. EZ'arna funkar inte bra på 400D.
Det finns andra bra blixtar från Sigma, Metz, o.a. Men Canon på Canon är nog enklast.
Hitta en 430EX, dom finn säker begagnad till gunstig pris.
/Erik J
 
ANNONS