Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtfråga Canon 400D

Produkter
(logga in för att koppla)

Bling

Aktiv medlem
Nu är jag så himla förbaskat, - och jag fattar ingenting.

Tog förut idag lite skojbilder på hunderna som höll på och lekte. Använde inbyggda blixten, - dock är rummet rätt upplyst från stora fönster.

Efter ett litet tag så minskar blixtkapaciteten kraftigt. De första minuterna kunde jag ta 8-10 per minut. (Kanske mera, - fotade som jag ville så att säga) Därefter så gick det bara att ta 3-5 bilder/minut. Och då tog jag verkligen så fort kameran var klar.

Testade att slå av och på. Batteriet är fulladdat. Kameran fick vila helt några minuter. Höll inte på att skriva till minneskort. Ändrade från 100 ISO till 200 ISO samt slutartiden från 1/200 till1/125 - INGENTING av detta hjälpte alls.

Andra med samma problem, - eller nån som kan ha nån förklaring?

Edit: Eftersom kameran har legat ett tag så testade jag precis. Kunde ta drygt 20 bilder i snabb följd. 1-2 sek. för att ladda om blixten. Sen blev det segt. 8-10 sek för en laddning.

VARFÖR ??? *sliter mig i håret*

Det är antagligen ett termoskydd i blixten för att den inte skall bli överhettad och gå sönder när man fotar intensivt med blixt.

ANNONS
Götaplatsens Foto