Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Blixtproblem IXUS 700

Produkter
(logga in för att koppla)

brianjensen

Ny medlem
Jag äger en Canon IXUS 700 som har problem med blixten. Kameran i övrigt är i fullt fungerande skick men blixten vill inte ladda upp. Med min begränsade kunskap om elektronik så misstänker jag att det är en kondensator som inte fungerar som den ska. Kameran år köptes för ca 18månader sedan och har ingen europeisk garanti vilket betyder att jag måste betala för reparationen själv så idag talade jag med Canons kameraverkstad här i Malmö och dom ville ha 400kr för att kolla på den och sedan ytterligare för reparationen.. Då jag misstänker att det kan handla om kretskortsbyte så börjar jag antagligen närma mig kostnaden för en ny kamera.

Så här fungerar felet (japp jag har testat att hålla nere knapen längre tid): http://www.jnsn.se/temp_files/Digital_IXUS_700_no_flash.mov

- Är det någon som har ett hum om vad en reparation kan gå på? (Kameraverkstaden ville inte gissa)
- Vad (om något) skulle jag kunna få ut för kameran om jag säljer den begagnad i detta skick?
- Finns det något praktiskt eller kul att använda kameran till om det blir så att jag köper en ny men det inte lönar sig att sälja IXUSen?

ANNONS
Götaplatsens Foto