Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Blixtsync utgång?
- Trådstartare Walle
- Start datum
Med en sån här om inte blixtens synkspänning är för hög för din kamera förstås.
Borde vara en sån här du behöver då. Lite dyrare blev det.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
Varför behöver han en förlängningskabel?
Det flyttar ju bara kontakten?!
Första förslaget var bättre.
Jag har en sådan, och har använt den på exakt den kameran Christoffer har (han har köpt den av mig)
6 volt är kameran specad för.
Roine
Första förslaget var bättre.
Jag har en sådan, och har använt den på exakt den kameran Christoffer har (han har köpt den av mig)
6 volt är kameran specad för.
Roine
jimh skrev:
Borde vara en sån här du behöver då. Lite dyrare blev det.
Om han vill flytta blixten från kameran med bibehållern TTL-mätning. Klart att det går med PC-synken också, men har man en TTL-blixt känns det väl onödigt?roinek skrev:
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej Jimh
Det förstår jag mycket väl, har haft en sådan sladd.
Men den ger ingen PC kontakt, det var det jag ville få fram. DVS det ger ju inte det som frågan gällde initialt.
Det förstår jag mycket väl, har haft en sådan sladd.
Men den ger ingen PC kontakt, det var det jag ville få fram. DVS det ger ju inte det som frågan gällde initialt.
Frågan gällde inte specifikt PC-synk utan blixtsynk i allmänhet. Senare kom det dessutom fram att det inte var någon studioblixt han ville synka utan en vanlig canonblixt med ttl. Och en ttl-kabel är ju en avancerad synkkabel. Men nu har han fått lite alternativ, så han lär nog själv kunna bestämma om han vill ha ttl eller om han hellre räknar själv.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Helt enig
550Ex med förlängningskabel och en bouncher är en rätt bra uppsättning i kombination med en enkel billig blixt med paraply som stöd.
Roine
550Ex med förlängningskabel och en bouncher är en rätt bra uppsättning i kombination med en enkel billig blixt med paraply som stöd.
Roine