Snuskfia
Avslutat medlemskap
En ny modell av Air kommer säkert att ha mer arbetsminne och större hd. Så man kan ju vänta på den. Och när den väl kommit är det snart dags för en ny MBP som kanske får usb 3, då kan man vänta på den. Osv.
;-)
Jag förstår ditt tankesätt men riktigt så fungerar eller tänker inte jag i det här fallet. Om MBA är nära på släppas och kanske får det jag önskar, så känns det löjligt att hetsköpa en MBP bara för att jag inte kan vänta till slutet av sommaren. Nu är ju frågan hur mycket bättre MBA blir, är det "bara" mer minne och utrymme kanske den inte passar mig ändå. Att kunna uppgradera minne och utrymme är bra liksom helst prestanda som MBP. DVD-spelare/brännare har jag inte så stort behov av, desto mer av en lättare och smidigare laptop.
Jag väntar t.ex. på att Sony NEX-7 ska släppas i september. Visst kan jag köpa Sony NEX-5 men det tänker jag inte göra, eftersom de ryktade specifikationerna om NEX-7 uppfyller alla _mina_ önskemål på min systemkamera. Jag är således ingen person som får eller kan köpa nya prylar varje år eller ha det senaste hela tiden, varav jag vill köpa en med hög prestanda som håller sig bra i några år framöver.
Samma gäller laptop, om MBA tar ett rejält kliv i sin nya modell så kanske jag föredrar att ha denna modell framför MBP. Att det sen kommer USB 3.0 känns inte så märkvärdigt (kanske nya MBA får föresten?) utan att den har det jag önskar. Visst, jag vill inte få sämre prestanda eller avsaknad av möjligheten att uppgradera minne och utrymme, men om detta skulle uppfyllas i en ny modell som kommer i slutet av sommaren så väntar jag mer än gärna. Precis som jag gör med NEX-7, ingen kan övertala mig att inte vänta på NEX-7.
Jag dör liksom inte om jag inte får en systemkamera nu, det blir min första så: Det du inte vet har du inte ont av! Jag har heller aldrig haft Mac (repeat: Det du inte vet har du inte ont av). Nu säljer jag visserligen min PC laptop men jag kan använda den gamla stationära (även om den krånglar mer än den fungerar) och ta vara på sommaren istället.