Annons

Bokföra medlemskap på fotosidan

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffS

Medlem
För en del utgifter, telefon till exempel, kan man föra upp hela utgiften på företaget, även om man använder den privat. Andra saker, till exempel prenumerationer, kan man inte skriva upp på företaget om det finns någon sannolikhet att det är något man kan ha glädje av privat.
Vilka regler gäller för att föra upp medlemskap på Fotosidan på sitt företag?
Jag har aldrig varit intresserad av betalfunktionerna här på FS, varken privat eller för jobb. Nu blivit betalande medlem för att få billigare kameraförsäkring. Kameran är inköpt av min enskilda firma.
 

Måns H

Aktiv medlem
För en del utgifter, telefon till exempel, kan man föra upp hela utgiften på företaget, även om man använder den privat. Andra saker, till exempel prenumerationer, kan man inte skriva upp på företaget om det finns någon sannolikhet att det är något man kan ha glädje av privat.
Vilka regler gäller för att föra upp medlemskap på Fotosidan på sitt företag?
Jag har aldrig varit intresserad av betalfunktionerna här på FS, varken privat eller för jobb. Nu blivit betalande medlem för att få billigare kameraförsäkring. Kameran är inköpt av min enskilda firma.
Jag har f-skattesedel. "Bild" ingår i företagsbeskrivningen. Använder FS portfoliofunktion som företagets hemsida. Har bokfört avgifterna till FS på företaget sen många år. Såväl redovisningskonsulterna (det har hunnit bli flera under åren) som Skatteverket har godkänt detta.
 

Sonysege

Aktiv medlem
För en del utgifter, telefon till exempel, kan man föra upp hela utgiften på företaget, även om man använder den privat. Andra saker, till exempel prenumerationer, kan man inte skriva upp på företaget om det finns någon sannolikhet att det är något man kan ha glädje av privat.
Vilka regler gäller för att föra upp medlemskap på Fotosidan på sitt företag?
Jag har aldrig varit intresserad av betalfunktionerna här på FS, varken privat eller för jobb. Nu blivit betalande medlem för att få billigare kameraförsäkring. Kameran är inköpt av min enskilda firma.
Ja, det är väl sådant här som kallas att vara ekonomisk😇
 

StaffS

Medlem
Då var det dags att bokföra utgiften. Hur bokförs detta? Jag använder Bokio, men hittar ingen färdig mall eller konto som passar när det är 6 % moms.
 
ANNONS