Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bowens Gemini - Bra?

Produkter
(logga in för att koppla)

Maron

Aktiv medlem
Kollade utan framgång i forumen, men undrar om någon har testat Bowens Gemini.
Ska vara samma som Esprit men med batteri...
/Martin

Jag har testat Bowens Esprit Gemini. Robusta och bra blixtar. De är inte batteridrivna, men det går att köpa till ett batteri för en inte allt för stor peng. Batterifunktionerna har jag däremot ingen erfarenhet av.

Ja, jag är som sugen på att kunna ta med studioprylarna på lite mer otillgängliga ställen.
Å andra sidan har jag börjat experimentera med att slå sb-800an i paraply i stället, vilket är bra mycket billigare samt ger möjlighet till TTL.
Kanske man borde skaffa sig en eller två till sådana i stället?
Hade i och för sig behövt en eller två studioblixtar till i studion...
Inte ska det vara lätt att besluta sig eller ;-)

Möjligheterna med "vanliga" blixtar tillsammans med lite stativ, paraplyer, m.m. är underskattade. Kanske inte lika starka som studioblixtar men bra mycket lättare (och och ofta även en hel del billigare). Har man däremot redan blixtarna från Bowens verkar batteriet vara ett riktigt vettigt alternativ och för några hundringar extra får man ett extra påhängsbatteri som ger dubbelt så många blixtar.

ANNONS
Götaplatsens Foto