Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Bra billig blixt för 5D om ej CANON?

Produkter
(logga in för att koppla)

Digitalbrus

Aktiv medlem
Hämtar min 5D i veckan, blev en sådan efter mycket beslutsångest.
Nu till min fråga.

Finns det någon riktigt bra blixt EJ CANON för runt 1500-2000:- som
fungerar riktigt bra på en 5D?

Finns ju många andra fabrikat än CANON som gör blixtar.
Vill helst ha en blixt som jag kan använda i många år, bygga ut med
fler blixtar så småningom, softboxar, trådlöst etc.

Behöver lite billiga men BRA! blixtalternativ då jag måste finansiera köp av fler EF objektiv nu, EF-S passar ju inte längre.

Tusen tack.

MVH Julle.

jag hade en Nissin di622 som jag precis sålde, har köpt en 580EX för att jag ville ha lite starkare. Nissin-blixten funkade perfekt med 5d:n, exponerade perfekt, gick att vrida hur mkt som helst och dessutom aningen starkare än Canons 430EX. Men alla inställningar nästan måste göras i kameran, finns inte så mkt knappar på blixten. Men helt ok ändå, tyckte jag i alla fall. Den kan du köpa för 1190 kr på Fotokungen. En fördel är att den dessutom kan användas som slavblixt om du köper fler blixtar.

Tack, det var ett snabbt svar.

Att inställningarna görs i kameran är bara ett plus tycker jag.

Ska kolla på denna.

Kom gärna med fler förslag ;-)

MVH Julle.

Jag har själv tidigare använt Sigmas blixtar. Jag har upplevt dom som bra och betydligt billigare än Canons egna. I och för sig var det på den analoga tiden. De finns hos de flesta handlare. mvh Benny

ANNONS