Annons

Bra och billig 27" Skärm för bildbehandling

Produkter
(logga in för att koppla)

RikkeT

Aktiv medlem
Hej!

Någon som har köpt någon billigare skärm som är nöjd med färgrymd kalibreringsmöjligheter etc..
Funderar på någon av ASUS skärmar med IPS-Panel...

Tycker att man borde kunde hitta en bra skärm för under 5000 kr.

Nu sitter jag med den bärbara och redigerar bilder, blir godkänt för "kort" till fotoalbumet ungefär.

Eftersom det är en vanlig LED-Skärm så ändras ljusstyrka och kontrast väldigt mycket, med väldigt liten ändring av betraktningsvinkeln.


Kom gärna med förslag!

/Rickard
 
Jag har precis köpt en Dell UltraSharp 2715k med 99% av Adobe RGB. Är jättenöjd sånär som på att jag inte kan använda den fulla upplösningen på smått imponerande 5120 x 2880 eftersom det kräver dubbla DP-portar på samma grafikkort, vilket min laptop inte har. Kör på 75% x 75% av maxupplösning.

Köpte den för 8690kr och fick den med posten i onsdags men kan inte returnera eftersom jag köpte den på firman och då gäller inte distansköpslagen. Därmed försvinner returrätt och en massa annat gott.

27", (för) grym upplösning, fantastisk färgåtergivning, IPS-panel. Kvitto finns förstås. Kom med ett bud!
 
Den verkar bra.

Dom säljer den under kampanj nu 5 490 kr.
Tänkte ha den till min stationära som tyvärr bara har VGA och DVI, men ett nytt grafikkort för kontorsapplikationer och bildredigering behöver ju inte kosta så mycket...

/Rickard
 
Köpte en Dell Ultra sharp U2715H för någon månad sen på Dustin för 4590 och dom säljer den för samma pris ännu. Är supernöjd med den skärmen och kan rekommendera den. Fick den 2 dgr efter jag beställt skärmen.
 
Okej,

Just nu säljer dom 24" aren för 1995 kr.
Billigt. 24" kanske räcker nu sitter man ju med 15 på den bärbara...

/Rickard
 
Färger

Vill du ha lite bättre kontroll på färger så välj denna med 99% av adobe-rgb. Det är motsvarande 27-tummaren jag länkade till tidigare. Skärmen har förinställt läge för både s-rgb och Adobe-rgb och du kan med kallibrator ställa in ytterligare 2 förinställda lägen som kan styras antingen via knapparna eller programmet på skrivbordet. Skärmen är i 16:10 format vilket jag tycker är betydligt behagligare än det mer långsmalare 16:9 formatet.

https://www.dustinhome.se/product/5010667079/ultrasharp-u2413
 
ANNONS