Annons

Bra sidor där man kan köpa objektiv till en Nikdon D80

Produkter
(logga in för att koppla)

garbom

Ny medlem
Tjenare, jag tänkte leta runt lite efter diverse objektiv och möjligen någon blixt till min Nikon D80. Skulle sätta igång och googla, men då insåg jag att innan jag letat mig igenom all skit så lär det tagit ett tag. Så jag undrar om någon av er har tips på någon bra sida där man kan kolla på lite objektiv och sånt, eller för att få tips, har en polare som åker till staterna snart och dollarn är ju relativt låg nu så, det hade ju kanske varit tajmat att be honom köpa något roligt...

som sagt en Nikon D80 har jag :)

Justa, finns väll även typ "Kopior" man kan köpa... vars hittar man sånt isf. och hur vet man att dem passar? ifs lär det ju säkert stå men... :)

Cyberphoto som Sven-Erik tipsade om är bra -- där kan du hitta "kopiorna" också, t ex Sigma, Tamron och Tokina.

Många här på FS har köpt objektiv på postorder från B&H i New York, www.bhphotovideo.com Priserna verkar väldigt låga -- men då ska du komma ihåg att det tillkommer frakt, moms (25 procent) och tull (7 procent). Ofta blir det ganska mycket billigare än svenska butiker även efter dessa tillägg.

ANNONS
Götaplatsens Foto