Annons

bra val? Dell UltraSharp U2723QE 27" 4K UHD IPS

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Hej
Är alla Dell Ultrasharp ett vettigt val?
Funderar på den här:
Dell UltraSharp U2723QE 27" 4K UHD IPS
Priset är väldigt vettigt.

Benq SW270C 27" QHD IPS har lovordats ett bra tag men den är 4000 kr dyrare.
 

lonian

Aktiv medlem
Och hur vet man om en skärm har hårdvarukalibrering?
Besök tillverkarens officiella webbplats och sök efter produktinformation om den specifika modellen av datorskärmen. Där bör du kunna hitta detaljerad information om funktioner och specifikationer, inklusive om skärmen har automatisk hårdvarukalibrering.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Besök tillverkarens officiella webbplats och sök efter produktinformation om den specifika modellen av datorskärmen. Där bör du kunna hitta detaljerad information om funktioner och specifikationer, inklusive om skärmen har automatisk hårdvarukalibrering.
tack
Jag har lyckats läsa att Benq har hårdvarukalibreringen.
Tveksamt om Dell i den här modellen har det, det är mest flum som skrivs på hemsidan för Dell, Benq är mycket tydligare och enklare.
 

PerK

Aktiv medlem
Adobe RGB färgrymd är mycket viktig för bildåtergivningen.
Benq: Ägde en sådan. Mycket fin färgåtergivning. Den hade tre års garanti och månad 37 dog den...... Det var den första iterationen icke UHD, så senare modeller är förhoppningsvis åtgärdade. Rekommenderar den ändå! (Nu kör jag Eizo med fem års garanti :))
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Adobe RGB färgrymd är mycket viktig för bildåtergivningen.
Benq: Ägde en sådan. Mycket fin färgåtergivning. Den hade tre års garanti och månad 37 dog den...... Det var den första iterationen icke UHD, så senare modeller är förhoppningsvis åtgärdade. Rekommenderar den ändå! (Nu kör jag Eizo med fem års garanti :))
Tack
Det bekräftar att jag vill åt iallafall nästan 100%Argb.
Jag trodde att jag igår köpte den sista av dessa Benq igår.... icke.
Det var fel lagersaldo....
Den har utgått i modell o nästa är givetvis dyrare ;(
 

Brix

Aktiv medlem
Adobe RGB färgrymd är mycket viktig för bildåtergivningen.
Benq: Ägde en sådan. Mycket fin färgåtergivning. Den hade tre års garanti och månad 37 dog den...... Det var den första iterationen icke UHD, så senare modeller är förhoppningsvis åtgärdade. Rekommenderar den ändå! (Nu kör jag Eizo med fem års garanti :))
Nja, det beror ju lite på vad man ska göra med bilderna. Ska du printa så kan absolut adobeRGB vara av fördel, men postar man bara bilder på nätet t.ex så är det ju bara sRGB som gäller ändå.
 
Senast ändrad:

Erik Schalin

Aktiv medlem
Nja, det beror ju lite på vad man ska göra med bilderna. Ska du printa så kan absolut adobeRGB vara av fördel, men postar man bara bilder på nätet t.ex så är det ju bara sRGB som gäller ändå.
Låt mig uttrycka mig så här:
Det är en dyr printer..... ;)
Printer
Dator
Skärm
 

Hilmerr

Medlem
Hej
Är alla Dell Ultrasharp ett vettigt val?
Funderar på den här:
Dell UltraSharp U2723QE 27" 4K UHD IPS
Priset är väldigt vettigt.

Benq SW270C 27" QHD IPS har lovordats ett bra tag men den är 4000 kr dyrare.
Jag vill gärna vända på det. Vad är det som gör att du verkade tycka att DELL-skärmen är ett vettigt val för bildredigering (det är väl det du skall använda den för).
 
ANNONS