Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Brusreducering eller ej.....?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bling

Aktiv medlem
Sitter och bläddrar i menyerna på min nya 40D. Undrar hur ni gör med brusreducering. 40D'n har ju möjlighet att reducera både vid lång slutartid och höga ISO-tal.

Hur gör ni, - hur tycker ni det fungerar?

Är kameran bättre på att brusreducera än olika program?

Att ha brusreducering för långa slutartider på är att rekommendera. Den fungerar inte riktigt som det låter utan tar bort heta pixlar man annars får.

Du kan alltid göra en bättre vanlig brusreducering på höga ISO i ett program
så den funktionen är bäst att stänga av om du orkar med efterarbetet.

matti skrev:
Här ser du lite skillnader på olika varianter av brusreducering på 40D. "In camera high ISO noise reduction" on/off samt 2 olika RAW-konverterare med olika inställningar (DPP samt ACR). Själv föredrar jag av uppenbara själ att fota i RAW och konvertera med ACR :)

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos40d/page19.asp

mvh / Matti

DPP har uppdaterats sedan testet. Den skillnad jag sett i uppdatering är bland annat brusreduceringen som finns mellan 0-10. Om 10 representerar High High i testet eller om siffran 3 gör det vet jag ej.

ANNONS
Götaplatsens Foto