Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Brusreduseringsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

bapsan

Aktiv medlem
Hej !

Sökte på forumet men hittade inget direkt om brusreduseringsprogram.
Just nu kör jag Noiseware som är helt gratis och jag tycker nog det är bra. Jag vet ju att det finns andra som Ninja och neat image, jag vet inte vad de kostar och om de är så mycket bättre att det är värt att köpa nåt av dem.
Vore intressant att höra från er som har dessa vad ni rekomenderar eller om det är helt okej att fortsätta med Noiseware.

Siw

Jag har bara en rätt gammal version av Neat Image (använder det inte särskilt mycket faktiskt) och jämförde den en gång med NoiseWare och då kom jag fram till att NeatImage funkade bättre. Man kunde få en lägre brusnivå med mer detaljer bibehållna.
Nu har väl båda två antagligen utvecklats seda dess så det är inte säkert att detta stämmer längre.
Jag får väl påpeka att det inte var några stora skillnader, så om man inte granskar väldigt noga så ser man nog ingen större skillnad.

Oki, Jag har en version av Neat Image som var med på en Cd från tidningen Digitalfoto har inte andvänt detta än får ta och testa det. Är tvungen att köra brusredusering när jag tar bildet inne i ridhuset på högsta upplösning.

Tackar för svaret

Siw

Var det en fullversion som följde med tidningen?
Om det var det så använd den, annars kan du ladda ner en demoversion av NeatImage här:
http://www.neatimage.com/download.html

Jag tyckte programmet tog ett bra kliv framåt from version 5. Senste versionen heter 5.25.

Fördelen med fullversionen är bland annat att du kan använda den som ett filter i Photosshop, samt möjligheten att batchköra flera filer samtidigt.
mvh mattias

Tack Mattias för svaret det var en version där man bara kan andvända filtret 50 ggr.Tog och jämförde med NoiseWare och jag tror jag håller kvar vid det, jag ser inte någon större skillnad på resultatet. det man får passa sig för är att inte dra på för mycket så det ser plastigt ut. Sen är det ju ett stort plus att det är gratis det har många olika inställningar man kan göra.

Siw

ANNONS
Götaplatsens Foto