Annons

Bulb-läge

Produkter
(logga in för att koppla)

KajMyller

Aktiv medlem
När kag fotograferade med min gamla kamera så kunde man sätta kameran i bulbläge och sen håller man ner knappen . i displayn så ser man sekunderna ticka iväg , Har en kompis och han har en 450 och hans gör samma sa som min gamla 400. Nu ville jag göra samma sak med min 5D MK ll men min skärm är svart . Ska jag verkligen behöva ett stoppur . Detta gör jag när inte 30 sec räcker när jag kör iso 100 i nattfotografering.

Någon som har tips ...

//Kaj

De större kamerorna behöver inte ta till nödfixet att visa exponeringstiden för bulb på den strömkrävande bakre displayen. De har en mer lämplig display ovanpå.

Jo, men ibland så är det svårt att se toppdisplayen just vid stativfoto - dock som sagt så GÅR det få infon på bakdisplayen på något sätt om man vill. Självklart är topdisplayen nästan alltid bättre och jag personligen gillar verkligen att kameran har en topdisplay, men det finns olika situationer där olika alternativ är lämpligast.

Om man trycker på INFO lämpligt antal gånger på en 7D, så kan den visa motsvarande information på bakre displayen. Men displayen slocknade så snart jag tryckte på avtryckaren, förmodligen i strömbesparande syfte.

Skall se om jag lyckas få det att fungera på min 5D mkII - som sagt en oftast meningslös strömslukande funktion, men jag tror som sagt att det går att få det att fungera. Återkommer om jag lyckas ,)

ANNONS
Götaplatsens Foto