Annons

Butiker i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)

RolandM

Aktiv medlem
Tänkte spendera en dagen ii Uppsala i morgon. Finns det några bra fotobutiker i staden som är välutrustade med diverse tillbehör och kunniga försäljare?

tjing tjong roland!

Kan rekommendera uppsala fotokompani, de har rätt mycket prylar hemma och verkar ha koll på vad de pratar om. Inte för att jag har nån koll men du vet.. ;)

http://www.ufk.se/

Ligger i backen ner från carolina rediviva...fast på andra sidan ån.. =)

//Malin

Uppsala Fotokompani har andra redan rekommenderat, och jag håller med.

Allradio på Bangårdsgatan har åtminstone en säljare som är mycket kunnig och trevlig. Utbudet är väl ganska bra.

Dessutom finns det en Expert-butik vid Stora Torget som är sisådär och en lite mindre fotoaffär (som jag inte minns namnet på) på Kungsängsgatan precis invid Stora Torget.

Sen finns en ganska stor fotoaffär i hörnet av Draqarbrunnsgatan och Vaksalagatan. Den har bytt namn några gånger så jag vet inte vad den heter numera.

PD

Uppsala Fotokompani är i mitt tycke den enda fotobutiken värd namnet i Uppsala. Ibland kan priserna ligga lite högt, men det brukar gå att pruta :)

Allradio har oftast inte så mycket hemma, men även de brukar vara prutbara.

/Anders

Gott. Får snart hyra guide för att hitta till alla platser. Söker på kartan efter engelska Eparken. Botaniska har jag hittat. Antar att det är ljust mitt på dagen så man kan orientera sig utan pannlampa.

Senast ändrad:
Engelska parken är granne med Botaniska (ligger bakom Carolina Rediviva), så dit bör du hitta :)

/Anders

RolandM skrev:
Gott. Får snart hyra guide för att hitta till alla platser. Söker på kartan efter engelska Eparken. Botaniska har jag hittat. Antar att det är ljust mitt på dagen så man kan orientera sig utan pannlampa.

Synd att jag jobbar, annars hade du kunnat få hyra mig! Jag är lite fotosugen också.=)

En ny fråga om typ samma sak...

Har inte så bra koll på gator osv där uppe men jag undrar om det finns någon fotobutik som ligger i närheten av vattentornet i Uppsala. Ska upp i närheten av det en snabbis idag och jobba och tänkte passa på och titta om jag kan hitta sigma 70-300 objektiv men har ingen bil. Någon av affärerna som ni redan har nämnt kanske ligger i närheten där... eller finns det nån annan som har hyffsade priser som ligge i närheten ( ett + är ju om ni vet om dom har börjar sälja sigma eller inte )

Det finns väl ett par olika vattentorn men inget av dom har så vitt jag vet någon fotoaffär inom gångavstånd.

Vid Ikea(infarten från Stockholm) finns Expert(Coop) och de har ju Sigma i sitt sortiment. Sedan finns också Q-image på Vattholmavägen (nära moskén) med fotolabb och en del film till hyfsade priser

Det vattentornet jag menar är det stora man ser direkt när man kommer in i uppsala från stockholm... ligger expert på gångavstånd från det?

Vet inte exakt hur långt det är, 1 km kanske. Ikea, Coop, Rusta osv ligger vid infarten till Uppsala från Stockholm. Expert ligger i Coop-varuhuset direkt till höger innan du går in i själva Coop-stormarknaden. Lycka till!

Mvh Dick

Tackar för den utförliga beskrivningen och alla snabba svar... hoppas på att jag hinner förbi där och att dom har vad jag vill ha.

ANNONS
Götaplatsens Foto