Annons

Byta IMG_ till annat?

Produkter
(logga in för att koppla)

ArneB

Aktiv medlem
Någon som vet om det går att byta Canons filprefix IMG_? Jag har två Canonkameror och skulle vilja ha prefixen 350_ och 700_ eller något annat som gör att numren inte kolliderar.

Tack på förhand
Arne

Du kan ju lägga till detta när du lägger in bilderna. Det finns små gratisprogram för snabb omdöpning. Annars finns också sådana finesser i photoshop.

/M

Jo, det är förstås en möjlighet, men det var den jag ville slippa. Inställningen borde vara möjlig att göra direkt i kameran.

ArneB skrev:
Jo, det är förstås en möjlighet, men det var den jag ville slippa. Inställningen borde vara möjlig att göra direkt i kameran.

Det kan man kanske tycka, men det går inte.

Men ofta kan man få med mappnummren före om laddar ner med Canons programvara. Åtminstone var det så med tidigare modeller. Då fick man 123_IMG1234, typ.

Vad står i bruksen för programvaran?

froderberg skrev:
Det kan man kanske tycka, men det går inte.

Men ofta kan man få med mappnummren före om laddar ner med Canons programvara. Åtminstone var det så med tidigare modeller. Då fick man 123_IMG1234, typ.

Vad står i bruksen för programvaran?

Bra idé, men då kan jag lika gärna använda ett program som gör det jag vill istället för att krångla till det ännu mer.

Tack ändå,
Arne

Kan meddela att funktionen finns tillgänglig i Eos 1D IIn. Tack för det Canon! Skulle man gärna ha samma möjlighet i de andra Canonerna...

ANNONS