Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Camera Control Pro licensproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

Emeleus

Aktiv medlem
Hej!

Jag har testat demoversionen av Camera Control Pro och tycker bra om det. Mitt problem är att jag inte hittar en möjlighet att få fullversionen av programmet. Jag har letat och letat.

CCP går inte att starta mera! Måste man köpa Nikon Capture NX för att få det att fungera?

Tack för svar!

Hej!

Tog ner demon idag. Och jag får upp en ruta när jag startar programmet. Antar att du också har fått denna till tiden gick ut.

Har tyvärr ingen lösning på problemet.

/ Alexander Ödman

Ok! Jag fick svar från Nikon idag! De sa att deras återförsäljare har programmet. De största återförsäljarna här har ingen aning.

Nikon säger att om ÅF inte har det i lager så kan man beställa direkt från dem men de har inget leveransdatum. Har man hört det förut. Allt man vill ha är ju en licensnyckel att låsa upp programmet med. Kan dett vara så svårt???

Emeleus skrev:
Ok! Jag fick svar från Nikon idag! De sa att deras återförsäljare har programmet. De största återförsäljarna här har ingen aning.

Nikon säger att om ÅF inte har det i lager så kan man beställa direkt från dem men de har inget leveransdatum. Har man hört det förut. Allt man vill ha är ju en licensnyckel att låsa upp programmet med. Kan dett vara så svårt???

Demoversionen kom för bara några veckor sedan, och meningen var väl att CC skulle komma inom en månad. Man behöver inte ha NX för att starta CC, det är fristående.
Jag har själv drivit butik förut, och att man inte har koll på vad alla leverantörer gör hela tiden är egentligen inte så konstigt - det händer ju inte så lite heller...

Hälsningar

Adam

Jag laddade ner demoversionen från http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-7896-8450 i augusti. Demoversionen fanns för nerladdning ute på nätet 5 juli!

Ja det händer mycket men om man har hittat något som är bra så är man ju otålig!!! :))

Det verkar också som om man måste köpa hela cd:n vilket i mina ögon är lite onödigt. En licensnyckel hade räckt gott åt mig. Nikon vet inte när de kan leverera en cd!

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto