Annons

canon 10d cf kort

Produkter
(logga in för att koppla)

snukki

Medlem
Hej
Tillbaks till min gamla kamera efter lång tid, en Canon eos10d, behöver nya minneskort.
Vad ska jag köpa?
Behöver ju inte köpa ett kort som är snabbare än kameran om jag förstått rätt.
Sist jag köpte var ett CF Sandisk ultra 4 gb 30 mb/s.
Har även ett par stycken sandisk ultra II 1 gb o 2 gb men de vill kameran inte känna av säger inget CF kort trots att jag fotograferat mycket med dem.
Har någon råd på vad jag ska köpa?
Tack
 
Om du menar Eos 10D från 2003 så räcker de billigaste CF-korten. Kameran kommer inte upp i 30MB/s. Kameran skriver väldigt långsamt med dagens mått mätt. Den enda vinsten med snabbare kort är att din dator kan läsa in bilderna snabbare,
 
Hej
Tillbaks till min gamla kamera efter lång tid, en Canon eos10d, behöver nya minneskort.
Vad ska jag köpa?
Behöver ju inte köpa ett kort som är snabbare än kameran om jag förstått rätt.
Sist jag köpte var ett CF Sandisk ultra 4 gb 30 mb/s.
Har även ett par stycken sandisk ultra II 1 gb o 2 gb men de vill kameran inte känna av säger inget CF kort trots att jag fotograferat mycket med dem.
Har någon råd på vad jag ska köpa?
Tack


Sätt ut en annons här någon bör kunna skänka dig CF-kort på 4,8,16GB. Har slängt alla gamla. Alternativt kolla ebay. Frågan är om kameran klarar av stora kort. men 8GB bör gå bra.
 
Sätt ut en annons här någon bör kunna skänka dig CF-kort på 4,8,16GB. Har slängt alla gamla. Alternativt kolla ebay. Frågan är om kameran klarar av stora kort. men 8GB bör gå bra.

Den klarar mitt san disk ultra 4 gb 30mb/s.
Jag har 256 mb sen 2003 och de fungerar såklart.
Märkligt är att den inte känner av de andra ultra II 1 o 2 gb som jag har användt mycket, men de kanske rent av är kassa?
 
Har du dubbelkollat minneskorten i en dator eller minneskortsläsare?

Ja alla tre är kollade i två olika kortläsare. Det ena kunde jag spara alla bilder det gick att läsa där men när jag sätter det i kameran säger den inget cfkort. Både med bilder och sen formaterat. Har fotat mkt med dessa kort. Således två kort som inte får kontakt medvarken kamera eller cfläsare , dessa har jag oxå fotat mkt med
 
ANNONS