Annons

Canon 24-105L cashback från England?

Produkter
(logga in för att koppla)

wfrank

Aktiv medlem
Hej! Har hittat Canon 24-105L IS till bra pris - 649 Pund, dvs ca 7700:- + frakt på warehouseexpress i England. Priset på samma objektiv i Sverige ligger runt 10.000.

Objektivet har dessutom en cashback på 45 Pund enl. warehouseexpress hemsida. Nån som har erfarenhet om Canons cashback i det här sammanhanget, går det att få tillbaka pengar i Sverige sen eller är det att hoppas för mycket?

mvh/Wilhelm

Jag köpte min EOS 40D i Holland och fick tillbaka pengar ifrån Canon Cashback när jag var tillbaka i Sverige. Inga problem alls.

zwc skrev:
Jag köpte min EOS 40D i Holland och fick tillbaka pengar ifrån Canon Cashback när jag var tillbaka i Sverige. Inga problem alls.

Tack, det låter ju bra! Kollade också upp hur man ska göra, det står att man ska "Klippa ut original streckkoden" från kartongen". Men då förstör man ju kartongen!? Jag hade nog velat ha min kvar, med tanke på framtida försäljning om inte annat

Vissa nätbutiker i USA har något som de kallar för "instant rebate", dvs. de har redan dragit av rabatten när du köper därifrån.

andersli skrev:
Vissa nätbutiker i USA har något som de kallar för "instant rebate", dvs. de har redan dragit av rabatten när du köper därifrån.

Ok, men det här är UK. Priset är riktigt bra som jag förstår det, för ett US objektiv kommer ju få moms pålagt dessutom. Och om Cashbacken funkar får man ju objektivet för under 7500:- inkl. frakt!

Men jag gillar inte att klippa sönder kartongen! :(

wfrank skrev:

Men jag gillar inte att klippa sönder kartongen! :(

Eftersom det är en wellåda, så kan du med en vass kniv skära av bara yttersta lagret och skala av det.

Fast jag har aldrig förstått det här med att vara rädd om kartongen.... Som om det skulle på något sätt medföra ett mervärde vid en försäljning...

Wellpapp? Dom lådor jag har tidigare är enkla, men så är det ju inga L-objektiv heller.

Tack för tips! (ja, jag vill ha lådan, kan inte förklara varför :)

45 Pund eller ett hål i lådan? Jag hade nog valt hålet... Men jag förstår dig. Jag gillade inte heller att skära i lådan, men jag gjorde det försiktigt och klistrade på en faksimil av EAN-koden som jag skickade till Canon, man ser ingen skillnad. Det är synd att förlora massaor av pengar... Lycka till, hoppas det ordnar sig!

Jag fick mina cashback pengar för drygt en vecka sedan, förstod det inte direkt att pengarna var från Canon då det stod "Continental International", men om det skulle dyka upp i ert bankkonto, då vet ni var det är...

ANNONS
Götaplatsens Foto