Annons

Canon 300mm/2.8 L IS II USM vs Canon 400mm/2.8 L IS USM

Produkter
(logga in för att koppla)

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Vad är lite "extras"? En stativfot? Extender?
Priserna på Köp Och Sälj brukar ligga mellan 40-45k. Och de brukar ligga länge.
Runt 35-40k och sedan lägga på halva nypriset för bonusprylarna?
Jag skulle göra det valfritt att köpa bonusprylarna, jag tycker inte om "paketpriser". Har ja t ex redan den extendern som "följer med" vill inte jag ha besväret att sälja den vidare, då vill jag ha ett lägre pris på objektivet utan extender 🙂

Edit: Ett Lenscoat lägger man givetvis gärna på lite för, det "måste" man ju ha i alla fall!
 
Senast ändrad:

gamleJ

Aktiv medlem
Förlåt om jag kapar den här tråden lite men hur ser prisbilden ut på beg 300/2.8 II? Har varit borta från marknaden ett tag och har ett att sälja som är i absolut nyskick med allt som kom med, plus lite extras. Fingervisning?
Eftersom jag själv är intresserad så följer jag priserna. De som läggs ut runt 40000kr verkar försvinna efter ett tag. Så troligen runt 35-40k som tidigare inlägg gör gällande. Det är nog läge att sälja innan RF300 2.8 kommer. Min förhoppning är att kunna fynda lite då när flera begagnade kommer ut samtidig.
 

fredrikb81

Aktiv medlem
Eftersom jag själv är intresserad så följer jag priserna. De som läggs ut runt 40000kr verkar försvinna efter ett tag. Så troligen runt 35-40k som tidigare inlägg gör gällande. Det är nog läge att sälja innan RF300 2.8 kommer. Min förhoppning är att kunna fynda lite då när flera begagnade kommer ut samtidig.
Tack för svar! Vet ej om du menar att du är intresserad av att köpa, men jag har iaf en annons ute nu här på FS om det är av intresse.
 

fredrikb81

Aktiv medlem
Vad är lite "extras"? En stativfot? Extender?
Priserna på Köp Och Sälj brukar ligga mellan 40-45k. Och de brukar ligga länge.
Runt 35-40k och sedan lägga på halva nypriset för bonusprylarna?
Jag skulle göra det valfritt att köpa bonusprylarna, jag tycker inte om "paketpriser". Har ja t ex redan den extendern som "följer med" vill inte jag ha besväret att sälja den vidare, då vill jag ha ett lägre pris på objektivet utan extender 🙂

Edit: Ett Lenscoat lägger man givetvis gärna på lite för, det "måste" man ju ha i alla fall!
Ja, sorry att jag var lite vag, ville inte göra om tråden till en förtäckt säljesannons. Det handlar om en modellspecifik lågprofils stativfot samt en lenscoat. Extenders har jag också men de tänkte jag kunde vara valfria.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Tack för svar! Vet ej om du menar att du är intresserad av att köpa, men jag har iaf en annons ute nu här på FS om det är av intresse.
Ser att du gått ner till 40000kr vilket ökar dina chanser i dagsläget. Jag hoppas kunna komma billigare undan längre fram när troligen många vill byta till RF-versionen så just nu är jag inte intresserad😃
 
ANNONS