Annons

Canon 550ex, finns den att få tag på?

Produkter
(logga in för att koppla)

Elajna

Medlem
Jag har hört att canon speedlite 550 ex ska vara en bra blixt men finns den att få tag på fortfarande? annars skulle jag vara jättetacksam för andra tips på inte för dyra blixtar, som funkar till en 350 d!

Elajna skrev:
Jag har hört att canon speedlite 550 ex ska vara en bra blixt men finns den att få tag på fortfarande? annars skulle jag vara jättetacksam för andra tips på inte för dyra blixtar, som funkar till en 350 d!

Ja, de förekommer lite då och då begagnat. Finns en just nu på blocket för 2000kr.

Jag hade nog satsat på Madeco's istället.
Helt nytt med garanti för 2750:- och enligt deras hemsida så finns det hemma.

Blocket utan betalgaranti... nej, knappast!
Jag har fått nog av åtalspapper m.m. sen jag blev blåst på Blocket i början av året.

Jag håller med dig, helt klart. Eller så kanske man kan vänta in nya 430 EX, den verkar rätt ok i jmf med 420 EX.

nån som vet vad det är för skillnad mellan ez och ex? ser att 540Ez och 580EX kostar ungefär samma... funderar själv närmast på en 580ex...

josef_k skrev:
nån som vet vad det är för skillnad mellan ez och ex? ser att 540Ez och 580EX kostar ungefär samma... funderar själv närmast på en 580ex...

540EZ är en gammal modell som inte fungerar på digitalkameror. På begagnatmarknaden borde den kosta betydligt mindre än en 580EX. (Det är bara blixtar med EX i beteckningen som fungerar på digitalkamerorna.)

ANNONS
Götaplatsens Foto