Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 580EX II

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon som känner till något om denna 'spökprodukt'.
Det verkar nämligen vara ett spöke.
Det finns bilder lite här och där, olika ÅF har 'beställt hos distributör' men ingen har någon på lager.
Så här har det sett ut nu i mer än 3 månader... har man kanske stora problem på Canon...?

Jag fick två stycken 580EX II från BH Photovideo igår. Uppladdningsljudet är borta, och blixtautomatiken är bättre än min tidigare blixt (jämför med 550EX). Ska testa dem mer under veckan.

580EXII erbjuder
- Vädertätning tillsammans med MK3 huset.
- Som nämdes tidigare så är uppladdnings ljudet från tyristorn borta.
- Snabbare cykel tider.
- Metallfot för stadga
- Lite högre högfrekvent ljud på zoomen än 580EX

Säkert mera men det var vad en ägare berättade för mig här om dagen iaf.

Har även TTL sensor så den går att använda med i princip vilken kamera som helst.

Batteriluckan har tätning och ett nytt lås. Låsningen av blixten mot kameran är med en spak i stället för ratten som skulle gängas ner.

Över lag är det en helt annan mekanisk känsla i mk2.

Jg skulle veta om den funkar som trådlös master i det nya klassiska tyristor-läget (alltså när själva blixten mäter ljuset, inte TTL). 8och i så fall kan styra gamla 580 och 550).

CanAndersson skrev:
Joel
Du hade bevisligen tur i så fall.
Om man kollar deras hemsida så har man inte den på lager längre... :-(
Jag hade betalat för dem för några veckor sedan. Hade alltså beställt dem när det stod "Accepting orders". Kan tänka mig att de sändningar de får in går ganska så snabbt.

ANNONS
Götaplatsens Foto