blaufish
Aktiv medlem
Då måste mitt exemplar av 400D vara någon extrautrustad lyxversion...![]()
Wooops... då har jag lärt mig något nytt idag.
Grävde upp min 400d och dubbelkollade. missat att den knappen eftersom den var pytteliten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då måste mitt exemplar av 400D vara någon extrautrustad lyxversion...![]()
Wooops... då har jag lärt mig något nytt idag.
Grävde upp min 400d och dubbelkollade. missat att den knappen eftersom den var pyttelitenfotade med den kameran i säkert ett år eller två utan att hitta knappen!
För att bekräfta att du i alla fall inte hade helt fel, så kan jag meddela att det finns kameror som inte har den. Min 1100D har den t.ex. inte. Min 7D har den dock. Vet inte hur mycket man kommer att använda den. Enda tillfället jag verkligen tycker den gör någon större nytta är vid makrofoto, och då funkar liveview bättre.
Vill gärna slippa den knappen som dessutom är idiotiskt placerad. Vill jag veta skärpedjupet tar jag bara en bild och kollar hur det blev, behöver inte ens liveview för det.
På min 7D har jag lagt växling mellan OneShot och AI Servo på den knappen. Kan vara smidigt att snabbt växla mellan de båda i vissa situationer.
Ju fler programmeringsbara knappar desto bättre tycker jag. Vill man inte använda den så är den väl inte direkt störande.
Det beror nog på att storebror 1DX är en djäkla klump och lagts sig ovanpå lillebror. Storebror saknar tydligen socialkompetens .
Nej förmodligen är den nya ungefär lika stor som sin föregångare 5DMKII.
Däremot ser den lite bulligare och rundare ut. Fast det kanske är en synvilla i bilderna.
Vad gör magnus idag? Han är inte hos Canon?