Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 70-200 2.8 L förändringar genom åren?

Produkter
(logga in för att koppla)

woofes

Aktiv medlem
Jag undrar om det skett några förändringar på Canons 70-200 2.8L under dom åren som gått? Saken är den att jag kollar på en begagnad från 2001 som skall vara i fint skick.

Ingen risk att det är ngn dådlig lins i alla fall. 2001 är ju nästan igår, enligt mig och mitt tänkande när det gäller linser.

Tror nog bara IS och tätningen är de frörändringar som gjorts i den nyaste versionen,,

Om linsen du hittat är i fint skick så innebär det ingen risk att du får ett dåligt objektiv.

Mvh Niclas, som sett många från olika år som ser helt lika ut kosmetiskt i alla fall;)

De förändringar som jag känner till är att moljusskyddet fått klädsel på insidan för att minska reflexer och att klacken bak på stativfästet försvunnit så att den ska slå i vertikalgreppen och /eller få plats med fingrarna.

Det vanligaste felet är att fronstdelen framför avståndsringen glappar.

ANNONS
Götaplatsens Foto