Zaphi
Aktiv medlem
Jag är inne på ett Canon EF 70-200mm f/4L IS USM men undrar om ni som har erfarenheter av detta på något sätt har upplevt att ni anser att skärpedjupet aldrig känns tillräckligt kort? Upplever ni att skärpedjupet blir för långt? Det skulle ju kunna vara ett irritationsmoment ifall det visar sig att bakgrunden inte blir tillräckligt suddig, om man nu står på lite avstånd och plåtar. Någon som har några exempelbilder på detta och vet sina värden + ungefärligt avstånd från objektet?
Jag skulle givetvis kunna köpa ett 2,8, men ärligt talat så tar det emot lite med tanke på vikten. Jag har ett 300mm f/4L som väger ungefär lika mycket och det är inget man direkt känns så mobil med om man skall plåta en längre stund utan stativ. Jag tror inte det passar mig när jag tänker på hur jag kommer plåta med ett 70-200. Det känns som om jag vill kunna vara lite mer mobil.
Jag skulle givetvis kunna köpa ett 2,8, men ärligt talat så tar det emot lite med tanke på vikten. Jag har ett 300mm f/4L som väger ungefär lika mycket och det är inget man direkt känns så mobil med om man skall plåta en längre stund utan stativ. Jag tror inte det passar mig när jag tänker på hur jag kommer plåta med ett 70-200. Det känns som om jag vill kunna vara lite mer mobil.